Linie lotnicze Korean Air wykorzystają od lipca dwupokładowego airbusa A380 na trasie z Seulu do Hongkongu. Super Jumbo wracają w ten sposób do obsługi tego połączenia po ośmiu latach przerwy - przypomina serwis "Simple Flying".
Największy samolot pasażerski świata w malowaniu narodowego przewoźnika Korei Południowej będzie eksploatowany w lotach do Delty Rzeki Perłowej na razie tylko do października. Super Jumbo linii lotniczych z Dalekiego Wschodu Azji latem bieżącego roku docierają jeszcze codziennie do nowojorskiego portu JFK.
Zamiast DreamlinerówA380 na trasie z Seulu do Hongkongu zastąpią boeingi 787-9. Dwupokładowy gigant zamiast Dreamlinera będzie latać od 2 lipca trzy razy w tygodniu. To i tak ponad dwa razy mniej niż między czerwcem 2011 roku a majem 2014 roku, kiedy był wykorzystywany nawet codziennie.
Ostatni wylot Super Jumbo z Korei Południowej zaplanowano 29 października. Wówczas zakończy się sezon letni na półkuli północnej. Nie jest jeszcze jasne, czy eksploatacja A380 na trasie do Delty Rzeki Perłowej zostanie wydłużona w najbliższym sezonie zimowym.
Analizując uważniej rozkład Korean Air rejs KE607 odleci ze stołecznego portu Inczon o godz. 19:45 we wtorki, soboty i niedziele. Lądowanie w Hongkongu przewidziano na godz. 22:30 lokalnego czasu. Lot potrwa dokładnie 3 godziny i 45 minut. Rejs powrotny KE608 odleci z Delty Rzeki Perłowej o godz. 00:45 w poniedziałki, środy i niedziele. Lądowanie w Seulu przewidziano na godz. 5:25 lokalnego czasu. Lot potrwa w tym przypadku 3 godziny i 40 minut.
Oprócz powyższych trzech rejsów tygodniowo z wykorzystaniem A380 narodowy przewoźnik Korei Południowej oferuje w bieżącym sezonie letnim jeszcze jeden lot w tygodniu do Hongkongu. W czwartki trasę na południe Chin obsłuży bowiem boeing 777-300ER. Rejs powrotny zaplanowano w piątki.
Siedem tras z Super Jumbo przed pandemią Korean Air przed wybuchem kryzysu wywołanego wirusem COVID-19 oferowały 56 lotów tygodniowo największym samolotem pasażerskim świata. A380 tych linii latały do Bangkoku, Londynu-Heathrow, Nowego Jorku-JFK, Los Angeles, Paryża, Sydney i Tajpej. Obecnie nie ma pewności czy i kiedy wrócą do obsługi tych połączeń.
Członek sojuszu SkyTeam po raz pierwszy wykorzystał komercyjnie dwupokładowy samolot europejskiego producenta w czerwcu 2011 roku, co ciekawe właśnie na trasie do Hongkongu. Aktualnie narodowy przewoźnik Korei Południowej posiada dziesięć A380, które podobnie jak również czterosilnikowe B747-8i
mają zostać wycofane z użytkowania do 2026 roku. Plan na bieżące lato przewiduje jeszcze jedną trasę, na której podróżni będą mogli doświadczyć lot największym samolotem pasażerskim świata.