Linie lotnicze China Southern Airlines wykorzystają ponownie dwupokładowego airbusa A380 na trasie z Kantonu do Sydney - informuje serwis "Simple Flying". Trzeba się jednak spieszyć z rezerwacjami, bowiem jeden z trzech największych chińskich przewoźników zaplanował wycofanie z floty swoich Super Jumbo już pod koniec 2022 roku. Ponadto rejsów do największego miasta Australii czterosilnikowym gigantem będzie tylko pięć i to jedynie latem.
A380 w malowaniu China Southern Airlines wróci na trasę do Sydney w czerwcu i lipcu. Super Jumbo przewoźnika z Kantonu po raz ostatni poleciał do stolicy Nowej Południowej Walii na początku wiosny bieżącego roku, a dokładnie 22 marca. Trudno jednak o większe podekscytowanie z tego powodu, bowiem skromna liczba zaplanowanych rejsów, a dokładnie jedynie pięć, między 28 czerwca a 27 lipca (rejsy powrotne z Sydney między 29 czerwca a 28 lipca), zmusza do bardzo aktywnego działania wszystkich sympatyków największego samolotu pasażerskiego świata. Późną jesienią połączenie będą realizować już A350-900.
Wylot z Kantonu zaplanowano we wtorki o godz. 20:05 lokalnego czasu. Lądowanie w Sydney przewidziano na godz. 7:45 następnego dnia. Lot potrwa dokładnie dziewięć godzin i 40 minut. Rejs powrotny wystartuje z Sydney o godz. 10:25 i doleci na południe Chin o godz. 18:10. Lot w tym przypadku potrwa tylko pięć minut dłużej.
Nie tylko Australia
Od 23 maja do 29 października samoloty A380 w malowaniu China Southern Airlines będą obsługiwały trzy trasy. Dwa razy w tygodniu dolecą z Kantonu do Los Angeles, a raz w tygodniu do Amsterdamu i Sydney. To da w sumie 74 odloty Super Jumbo, co będzie zaledwie 13 proc. poziomu w tego samego przedziału czasowego w 2019 roku.
China Southern Airlines są aktualnie jednym z ośmiu operatorów A380. Serwis "Cirium" wyliczył jednak, że udział przewoźnika z Kantonu w tym gronie to zaledwie 0,6 proc. wszystkich globalnych lotów realizowanych Super Jumbo. Tylko japońskie All Nippon Airways są niżej w tej klasyfikacji. Dominujące Emirates obsłużą w analizowanym czasie blisko 8000 rejsów w porównaniu z 74 linii lotniczych z południa Chin.
Latem więcej Super Jumbo
Spośród wszystkich portów na świecie Sydney będzie piątym najbardziej ruchliwym lotniskiem dla operatorów A380 w okresie od maja do października. Tylko Dubaj, Londyn-Heathrow, Singapur i Doha mają więcej zaplanowanych lotów z wykorzystaniem czterosilnikowych gigantów.
Oprócz rejsów China Southern Airlines raz w tygodniu do Kantonu stolica Nowej Południowej Walii zaoferuje podróżnym także dwa razy dziennie loty A380 liniami Qantas do Londynu-Heathrow i Los Angeles, a także w tej samej częstotliwości Emirates do Dubaju oraz raz na dobę Qatar Airways do Dohy i Singapore Airlines do Singapuru.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.