Linie lotnicze Emirates wznowiły ponownie regularne połączenia z Dubaju do Manchesteru, realizowane samolotem A380. Super Jumbo przewoźnika z Bliskiego Wschodu nie obsługiwały tej brytyjskiej destynacji od 24 marca. Wyjątkiem był jeden rejs przed miesiącem, tuż przed nałożeniem kolejnych rządowych restrykcji.
Lot z Dubaju do Manchesteru największym samolotem pasażerskim świata trwa niespełna siedem godzin. Super Jumbo startuje znad Zatoki Perskiej o godz. 7:23 i ląduje w północno-zachodniej Anglii o godz. 10:15, przelatując nad Kuwejtem, Irakiem, Turcją, Bułgarią, Rumunią, Węgrami, Słowacją, Czechami, Niemcami oraz Holandią.
Emirates obsłużą w przyszłości dziesięć lotów w tygodniu na trasie z Dubaju do Manchesteru. Sześć z nich będzie realizowanych przez A380. Usługi będą dostępne w każdy dzień tygodnia z wyjątkiem wtorku.
Manchester był drugim brytyjskim miastem, do którego latały Super Jumbo przewoźnika z Bliskiego Wschodu. Po raz pierwszy największy samolot pasażerski świata poleciał do północno-zachodniej Anglii we wrześniu 2010 roku.
Linie lotnicze z Dubaju korzystają aktualnie z zawartego porozumienia z decydentami z Londynu w sprawie korytarza powietrznego między Wielką Brytanią a Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi. Obywatele tych państw odwiedzających oba kraje mogą podróżować w obu kierunkach bez konieczności kwarantanny. Pasażerowie przed wejściem na pokład
na trasach do Birmingham, Glasgow, Manchesteru i Londynu muszą przedstawić jedynie negatywny wynik testu na obecność wirusa COVID-19.
Emirates posiadają w swojej flocie 115 samolotów A380. Super Jumbo linii lotniczych z Dubaju obsłużą pod koniec roku w sumie dziewięć regularnych tras pasażerskich. Największe maszyny przewoźnika z Bliskiego Wschodu latają już oprócz do Manchesteru, także do Ammanu, Amsterdamu, Dżuddy, Kairu, Kantonu, Londynu, Moskwy i Paryża.
A380 wykorzystywane są również aktualnie na połączeniach China Southern Airlines z Kantonu do Amsterdamu, Londynu, Los Angeles, Seulu, Tokio, Sydney i Vancouver oraz Asiana Airlines z Seulu do Pohang. Przed rokiem w analogicznym okresie Super Jumbo latały w sumie na 115 trasach na całym świecie.
Tim Clark, prezes Emirates, zakłada powrót całej floty A380 przewoźnika z Bliskiego Wschodu do regularnej służby na początku 2022 roku. Optymistyczne nastawienie oparte jest na założeniu, że w drugim kwartale przyszłego roku nastąpi widoczny postęp w produkcji oraz transporcie szczepionek na koronawirusa SARS-CoV-2. Więcej o tym
pisaliśmy w tym tekście.