Według ACI World (Międzynarodowe Zrzeszenie Portów Lotniczych), globalny ruch pasażerski powinien przekroczyć 20 miliardów do 2039 roku, w związku z czym infrastruktura będzie musiała odpowiednio dostosować się do spodziewanego wzrostu, aby zapewnić podróżnym odpowiednią przepustowość i komfort podróży.
Dyrektor generalna ACI Angela Gittens poinformowała, że niedawne modernizacje nowojorskich lotnisk są dobrym przykładem inwestycji w infrastrukturę lotniskową, potrzebnym do zaspokojenia rosnących zdolności i oczekiwań pasażerów.
– Inwestowanie w nową, lepszą infrastrukturę, a także jak najlepsze wykorzystanie istniejącej infrastruktury jest podstawą, na której zbudowano sprawną obsługę operacyjną na lotniskach i zwiększono komfort pasażerów. Dostosowywanie się do zmieniających się potrzeb pasażerów będzie kluczowe dla sukcesu lotnisk w coraz bardziej zglobalizowanym i konkurencyjnym środowisku, w szczególności w Nowym Jorku i Ameryce Północnej. Zaangażowanie portów lotniczych w ciągłe doskonalenie usług znajduje odzwierciedlenie w rozwoju programu ACI Airport Service Quality z roku na rok. Porty lotnicze uczestniczące w ASQ obejmują cały świat. Ameryka Północna ma 55 lotnisk uczestniczących w programie. 37 z nich znajduje się w Stanach Zjednoczonych. Do rodziny ASQ należą m.in. międzynarodowe lotnisko John F. Kennedy, LaGuardia Airport i Newark – skomentowała Gittens.
Program jakości ACI Airport Service Quality (ASQ) to wiodący na świecie program mierzący zadowolenie pasażerów podczas podróży przez lotnisko. Pomaga lotniskom lepiej zrozumieć poglądy pasażerów i ich oczekiwania na lotnisku.
Ponieważ lotniska stale pracują nad modernizacją infrastruktury w celu poprawy doświadczeń pasażerów i zwiększenia konkurencji między liniami lotniczymi, porty lotnicze stoją przed niespotykanymi dotąd wyzwaniami w zakresie zapewnienia finansowania. ACI stwierdziło, że w portach lotniczych na całym świecie prywatne inwestycje stanowiły realną odpowiedź na globalną lukę w infrastrukturze, chociaż powinny być stosowane w odpowiedni sposób w odniesieniu do lokalnej sytuacji.
– Prywatyzacja portów lotniczych stała się ważnym narzędziem inwestycyjnym dla rozwoju infrastruktury w celu zaspokojenia zapotrzebowania na usługi lotnicze, wniesienia wkładu w społeczną i krajową żywotność gospodarczą oraz w celu zwiększenia satysfakcji pasażerów. Stosuje się ją na ważnych rynkach lotniczych, w tym w Europie, Australii, Brazylii, Chinach i Indiach. W Stanach Zjednoczonych prawie wszystkie porty lotnicze są własnością rządów stanowych lub lokalnych i rząd federalny żąda, aby były one jak najbardziej samowystarczalne, a więc nie otrzymywały wsparcia bezpośredniego od podatników. Modernizacja systemu opłat pasażerskich będzie kluczowym elementem finansowania portów lotniczych, umożliwiając lotniskom wykorzystanie lokalnych zasobów w celu zaspokojenia rosnących potrzeb infrastrukturalnych i utrzymania wysokiego poziomu obsługi pasażerów – skomentowała Gittens.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.