Aegean Airlines otrzymały sloty na realizację bezpośrednich połączeń lotniczych łączących Ateny z Poznaniem. Lotnisko Ławica byłoby trzecim polskim portem, do którego przylatywałyby wąskokadłubowe airbusy flagowych linii lotniczych Hellady.
Port lotniczy Poznań-Ławica jest lotniskiem koordynowanym, co oznacza, że prawa na wykonywanie zarówno regularnych, jak i czarterowych operacji lotniczych przyznawane są przez zewnętrznego koordynatora slotowego. W tym przypadku jest to Airport Coordination Limited – brytyjska spółka , która odpowiada również za alokację slotów warszawskiego Lotniska Chopina.
Koordynator rozpoczął udostępnienie raportów slotowych na przyszłoroczny sezon letni, który rozpocznie swój bieg 31 marca a zakończy się w ostatnią sobotę października 2024 roku. Z opublikowanego raportu wynika, że Aegean Airlines, aby móc wykonywać rejsy między Atenami a Poznaniem, zawnioskowały o przyznanie 120 slotów, a koordynator slotowy alokował greckim liniom lotniczym 100 proc. wnioskowanych praw na starty i lądowania.
120 slotów odpowiada 60 rotacjom (60 przylotem i 60 odlotom). Jeśli Aegean Airlines wykorzystają przyznane sloty, wąskokadłubowe airbusy z rodziny A320 powinny latać między dwoma miastami dwa/trzy razy w tygodniu, w zależności od długości okresu realizacji bezpośrednich połączeń lotniczych. Podaż miejsc, według raportu, wynosić będzie 20 880, po 10 440 w każdą stronę. Taka liczba foteli wskazuje, że loty między ateńskim portem lotniczym im. Elefheriosa Venizelosa a poznańską Ławicą wykonywać powinny, zabierające na pokład 174 pasażerów, airbusy A320neo, których grecki przewoźnik ma 14 w swojej flocie.
Wcześniej informowaliśmy, że koordynator przyznał nowe sloty na Lotnisku Chopina
Ryanairowi,
Wizz Airowi,
Polskim Liniom Lotniczym LOT, a także
Ethiopian Airlines.