Irlandzka linia Aer Lingus odebrała w miniony weekend pierwszego airbusa A320neo. Pierwsza z sześciu przeznaczonych maszyn tego typu dla przewoźnika jest leasingowana od CDB Aviation, a napędzają ją najnowsze silniki CFM LEAP-1A.
Najnowszy i pierwszy odebrany airbus
A320neo linii Aer Lingus, to maszyna o numerze seryjnym MSN 10786 i rejestracji EI-NSB wyprodukowana w zakładach Airbusa w Tuluzie. Nowy Airbus napędzany silnikami CFM LEAP-1A na pokład zabiera 186 pasażerów w konfiguracji jednej klasy podróży - ekonomicznej (3-3). Dzięki A320neo Aer Lingus odniesie korzyści z najniższych kosztów operacyjnych i najwyższego poziomu komfortu w segmencie wąskokadłubowym, zachowując jednocześnie wysoki stopień podobieństwa z A320ceo.
Warto dodać, że irlandzka linia skorzystała z okazji szybkiej dostawy, ponieważ samolot ten nie został odebrany przez rosyjską linię Smartavia. Airbus nie był w stanie dostarczy tego samolotu ze względu na sankcje nałożone na Rosję.
Aer Lingus jest częścią International Airlines Group (IAG), pierwszej grupy lotniczej na świecie, która zobowiązała się do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2050 r. Celem grupy jest osiągnięcie 10 proc. redukcji CO2 na pasażerokilometr do 2025 r. i 20 proc. redukcji emisji netto do 2030 r.
Flota grupy Aer Lingus składa się obecnie z 67 samolotów: 12 ATR-ów 72-600, 31 airbusów A320, jednego A320neo, ośmiu A321neo, trzech A330-200 oraz 12 A330-300. Przewoźnik oczekuje na dostawę 11 samolotów: pięciu A320neo oraz sześciu A321XLR.
Fot.
Radim Koblížka (Planespotters.net). Zdjęcie wykorzystane za zgodą autora.