Linie lotnicze z grupy Aerofłot przewiozły w 2020 roku nieznacznie ponad 30 mln pasażerów. To spadek o 50,3 proc. w odniesieniu do poprzednich dwunastu miesięcy.
Przychody RPK (Revenue Passanger Kilometr) grupy narodowego przewoźnika Rosji były mniejsze o 56 proc. w porównaniu z 2019 rokiem, natomiast współczynnik ASK (Available Seat Kilometer) był niższy o 51,6 proc. w odniesieniu do poprzednich dwunastu miesięcy. Wypełnienie samolotów podróżnymi osiągnęło średni poziom 73,6 proc.
Linie lotnicze z grupy Aerofłot przewiozły na krajowych trasach w 2020 roku nieznacznie ponad 24,2 mln pasażerów. To oznacza spadek o 28,1 proc. w porównaniu z 2019 rokiem. Najwięcej powodów do satysfakcji mają zarządzający niskokosztowcem
Pobeda, który przewiózł w ubiegłym roku 8,4 mln podróżnych. To więcej o 5,7 proc. w odniesieniu do poprzednich dwunastu miesięcy.
Rossiya Airlines przewiozły w minionym roku 4,8 mln pasażerów. W tym przypadku oznaczało to spadek o 27 proc. w porównaniu z 2019 rokiem.
Aurora Airlines przewiozły natomiast w 2020 roku nieznacznie ponad 722 tys. podróżnych. To mniej o 40,1 proc. niż rok wcześniej.
Aerofłot przewiózł z kolei 10,2 mln podróżnych w ubiegłym roku. To dla
narodowych linii lotniczych Rosji oznacza spadek o 42,7 proc. w stosunku do poprzednich dwunastu miesięcy.
Biorąc pod lupę tylko grudzień ubiegłego roku przewoźnicy z grupy Aerofłot przemieścili w sumie 2,3 mln pasażerów. To spadek o 48,1 proc. w odniesieniu do poprzedniego roku. Wypełnienie samolotów podróżnymi osiągnęło średni poziom 74,4 proc.
Floty grupy Aerofłot składa się aktualnie z 364 samolotów. Trzy starsze maszyny SSJ100 zostały wycofane z obsługi pasażerów. Mimo wielu ograniczeń w podróżowaniu na terenie Europy wznowiono loty do Turcji, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Malediwów, Egiptu, Białorusi, Kazachstanu czy Kirgistanu. III i VI kwartał 2020 roku wykazał ożywienie jedynie na rynku krajowym.