Aerolineas Argentinas zamierza zakupić 12 regionalnych embraerów 195-E2, aby zmodernizować swoją obecną flotę mniejszych E-Jetów E190. Największe maszyny rodziny E-Jetów E2 uzupełnią flotę posiadanych większych samolotów wąskokadłubowych (B737NG / B737 MAX).
Jak poinformowała argentyńska linia, dostawy nowych odrzutowców rozpoczną się w przyszłym roku a zakończą pod koniec 2026 r. Na pokład nowe E195-E2 zabiorą 136 pasażerów w konfiguracji dwóch klas podróży: 12 w klasie biznes (1-2) oraz 124 w klasie ekonomicznej (2-2), czyli o 40 więcej niż w obecnie użytkowanych E190, które zabierają ośmiu pasażerów w klasie biznes (1-2) oraz 88 w klasie ekonomicznej (2-2).
- Dzięki tej umowie uda nam się zmodernizować naszą flotę, zwiększyć produktywność i obniżyć koszt w przeliczeniu na miejsce. E195-E2 charakteryzuje się najniższym poziomem hałasu i spalania paliwa na rynku samolotów regionalnych i zapewni niezbędną elastyczność w naszej siatce połączeń. Nasi pasażerowie skorzystają z przestronnej i cichej kabiny oraz dużych schowków na bagaż podręczny - powiedział Pablo Ceriani, prezes Aerolineas Argentinas.
Linia twierdzi, że nowe zamówienie oznacza "ekspansję i odnowienie" jej floty, nie precyzując, ile z obecnie użytkowanych E190 zostanie zastąpionych. Flota linii
Obecnie we flocie przewoźnika znajduje się 85 samolotów: 10 airbusów A330-200, osiem boeingów B737-700, 29 B737-800, dwa B737-800BCF, 10 B737 MAX 8 oraz 26 embraerów E190. Przewoźnik oczekuje na dostawę 16 maszyn: czterech boeingów B737 MAX 8 oraz 12 embraerów E195-E2. Argentyńska linia niebawem podejmie także decyzję dotyczącą unowocześnienia floty szerokokadłubowej.
E195-E2 - największy w rodzinie E-Jetów E2
Nowy Embraer, największy w rodzinie zmodernizowanych odrzutowców regionalnych E2, to równocześnie największy samolot kiedykolwiek produkowany w Brazylii. Samolot może przewozić do 146 pasażerów w konfiguracji jednoklasowej oraz 130 w konfiguracji dwóch klas. Maszyna została powiększona o maksymalnie 18 miejsc w stosunku do obecnego wariantu E195, posiada też zasięg większy o 450 mil morskich (833 km), który wynosi 2600 mil morskich (4800 km). Samoloty E2 są o ponad 20 proc. tańsze w użytkowaniu niż obecna generacja odrzutowców embraera. Dzięki powiększeniu modelu E195-E2 Embraer konkuruje przede wszystkim z airbusem A220-100, a nie z tylko rodziną dawnych bombardierów CRJ1000.
Do tej pory zamówiono 270 embraerów E-jet E2, w tym 236 E195-E2. Do końca kwietnia br. dostarczono 81 samolotów z rodziny E2: 18 E190-E2 oraz 63 E195-E2.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.