ATR sfinalizował wczoraj (20 września) sprzedaż ATR-a 42-600 środkowoafrykańskiej linii Afrijet. Nowy samolot zastąpi poprzednią generację maszyn ATR 42-500 przewoźnika i jak podkreśla producent zaoferuje zaawansowane udogodnienia dla pasażerów, aby zaspokoić potrzeby społeczności Gabonu w zakresie regionalnych podróży lotniczych.
Nowy samolot dołączy do floty FlyGabon, należącej do Afrijet Business Service, która składa się z trzech ATR-ów 72-600. Dostawa pierwszego z nich planowana jest na 2025 r. Podpisana umowa przez gabońską linię zawiera także opcje na kolejną maszynę tego typu, która ma zostać odebrana w 2026 r.
Uruchomiona w 2024 r. linia FlyGabon ma ambicję dalszego zwiększania przystępnej cenowo mobilności regionalnej w całym kraju i pobudzania gospodarki krajowej, stopniowo korzystając z odbudowy prowincjonalnych lotnisk. ATR 42-600 będzie miał decydujące znaczenie dla zapewnienia wszystkim gabońskim społecznościom szybkich, niezawodnych i niedrogich opcji podróży.
- Zakup ATR-a 42-600 stanowi znaczący krok naprzód w rozwoju floty FlyGabon. Samolot zastąpi ATR 42-500 linii Afrijet, który jest obecnie serwisowany i ma opuścić flotę w przyszłym roku. Wyposażony w 46 miejsc i najnowocześniejsze technologie, jesteśmy przekonani, że wybraliśmy najbardziej odpowiedni model samolotu, aby sprostać wyjątkowym wymaganiom ruchu pasażerskiego i dostosować się do infrastruktury lotnisk w naszych prowincjach - powiedział Nyl Moret-Mba, dyrektor generalny Afrijet.
Sam producent podkreśla, że ATR 42, to Idealny samolot do obsługi najbardziej oddalonych społeczności, a najnowszy wariant 42-600 oferuje najniższy koszt podróży w swojej kategorii. Dzięki zmniejszonemu o 30 proc. zużyciu paliwa w porównaniu z regionalnymi odrzutowcami o podobnej wielkości i zdolności do pracy w trudnych warunkach, wyróżnia się on zarówno pod względem wydajności środowiskowej, jak i elastyczności operacyjnej.
- Kontynuując naszą udaną współpracę z Afrijet, mamy zaszczyt wspierać uruchomienie nowej linii FlyGabon. Ta umowa pokazuje nasze zaangażowanie w dostarczanie najbardziej opłacalnych, wszechstronnych i niskoemisyjnych samolotów regionalnych, jednocześnie przyczyniając się do rozwoju naszych partnerów i zwiększając mobilność regionalną po przystępnych cenach. Połączenie we flocie dwóch wersji ATR 42 i 72 zapewni FlyGabon maksymalną elastyczność w celu zapewnienia wydajnych operacji w perspektywie długoterminowej - powiedział Alexis Vidal, wiceprezes ATR Aircraft.
Floty przewoźników z Gabonu
Obecnie we flocie Afrijet znajduje się pięć ATR-ów: jeden ATR 42-500 oraz cztery 72-600. Natomiast we flocie FlyGabon znajdują się dwa ATR-y 72-600 oraz jeden ATR 72-600 wynajęty w formule ACMI.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.