Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Afrykański przewoźnik chce nowego hubu na 100 mln pasażerów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-01-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Afrykański przewoźnik chce nowego hubu na 100 mln pasażerów
fot. Wikimedia Commons
Państwowe linie lotnicze Ethiopian Airlines jeszcze w tym roku rozpoczną budowę jednego z największych portów lotniczych w Afryce. Wszystko ze względu na dynamiczny rozwój, który generuje potrzebę zwiększenia przepustowości. Czy etiopska linia dogoni konkurencję z Zatoki Perskiej?

Plan na 100 mln pasażerów

W związku z ciągłym rozwojem wiodącej linii lotniczej w Afryce i dodawaniem nowych tras potrzebuje ona więcej miejsca, niż zapewnia obecny hub – lotnisko Bole.

– Nowe lotnisko, które ma kosztować 5 miliardów dolarów, powstanie w Bishoftu, mieście na południowy wschód od stolicy, Addis Abeby – powiedział Tewolde Gebremariam, dyrektor generalny Ethiopian Airlines Group.

W 2018 roku Addis Abeba wyprzedził Dubaj jako główny węzeł tranzytowy dla pasażerów długodystansowych do Afryki. W 2019 r. Chiny sfinansowały rozbudowę lotniska w Bole, co pozwoliło pomieścić 22 miliony pasażerów rocznie. Gebremariam nie powiedział, w jaki sposób zostanie sfinansowane nowe lotnisko, które pomieści 100 milionów pasażerów.

Kontynent afrykański boryka się z poważnym niedoborem połączeń lotniczych. Ethiopian Airlines zmienia tę sytuację, oferując loty do ponad 60 afrykańskich miast. Firma posiada również udziały w kilku lokalnych liniach lotniczych z siedzibą w innych krajach.

Afrykański przewoźnik, który zarabia

Linia lotnicza, która jest w całości własnością rządu Etiopii, przewoziła około 12,1 miliona pasażerów w roku obrotowym kończącym się w czerwcu 2019 r. Liczba ta stanowi prawie cały ruch na międzynarodowym lotnisku w Bole, które zostało już poddane licznym milionowym inwestycjom w celu dostosowania do rosnącej floty i operacji linii lotniczych. Oficjalna pojemność tego lotniska wynosi około 19 milionów pasażerów rocznie.

Ethiopian Airlines zakończyły swój rok obrotowy 2018–2019 z zyskiem około 260 milionów dolarów. Budowa nowego hubu to dla przewoźnika spore wyzwanie. Może bowiem postawić go w pozycji rywala w stosunku do trzech dużych przewoźników z Zatoki Perskiej – czyli Emirates, Etihad i Qatar Airways.

Jeśli lotnisko osiągnie przepustowość zbliżoną do przewidywanej przez Gebremariam, byłby większy niż obecnie działający Międzynarodowy Port Lotniczy w Dubaju, który posiada maksymalną przepustowość około 90 milionów pasażerów. Dubaj służył jako motor rozpędowy dla Emirates. Dzięki lotnisku linie były w stanie przekształcić się w znaną na całym świecie markę i potęgę globalnych linii lotniczych.

Pomimo niektórych ostatnich zmagań, model Emirates to model, który Ethiopian Airlines ma nadzieję naśladować w nadchodzących latach.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Ethiopian Airlines ze slotami na Lotnisku Chopina

Pasażer i linie lotnicze

Ethiopian Airlines ze slotami na Lotnisku Chopina

Mateusz Kieruzal 06 grudnia 2023

Ethiopian Airlines zamówią także kolejne airbusy A350

Biznes i przemysł

Ethiopian zamawia kolejne boeingi B737 MAX i B787

Biznes i przemysł

Niemcy priorytetem dla Ethiopian, ale w planach też Warszawa lub Praga

Biznes i przemysł

Ethiopian Airlines polecą pierwszym airbusem A350-1000 w Afryce

Biznes i przemysł

 Ethiopian Cargo zamawia kolejnych pięć boeingów B777F

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Ethiopian Airlines ze slotami na Lotnisku Chopina

Pasażer i linie lotnicze

Ethiopian Airlines ze slotami na Lotnisku Chopina

Mateusz Kieruzal 06 grudnia 2023

Ethiopian Airlines zamówią także kolejne airbusy A350

Biznes i przemysł

Ethiopian zamawia kolejne boeingi B737 MAX i B787

Biznes i przemysł

Niemcy priorytetem dla Ethiopian, ale w planach też Warszawa lub Praga

Biznes i przemysł

Ethiopian Airlines polecą pierwszym airbusem A350-1000 w Afryce

Biznes i przemysł

 Ethiopian Cargo zamawia kolejnych pięć boeingów B777F

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5