Linia Air Algerie podpisała podczas Paris Air Show umowę z Boeingiem dotyczącą zakupu samolotów wąskokadłubowych. Przewoźnik potwierdził zakup ośmiu samolotów B737 MAX 9, aby wesprzeć plany rozwoju swojej floty.
Algierski przewoźnik podpisał również zobowiązanie (MoU) na dwa boeingi B737-800 Converted Freighters (BCF), aby zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na ładunki cargo w regionie.
Odnowienie floty Air Algérie zostało zatwierdzone przez rząd Algierii w kwietniu br. i obejmuje dostawę 25 nowych samolotów podzielonych między dwóch producentów: Airbusa i Boeinga. Na razie wiadomo, że linia podpisała wiążące zamówienie na osiem boeingów 737 MAX 9 oraz siedmiu
siedmiu szerokokadłubowych maszyn Airbusa. To działanie kończy początkową fazę pełnego zakupu nowych samolotów przez Air Algérie. Przewoźnik spodziewa się zakontraktować pozostałe 10 dodatkowych samolotów w formie umów leasingu, aby dokończyć odnowę swojej floty, która obecnie ma średnio 15 lat.
Flota przewoźnika Obecnie flota Air Algerie składa się z 55 samolotów: 15 ATR-ów 72-500/600, ośmiu airbusów A330-200, pięciu boeingów B737-600, dwóch B737-700 combi oraz 25 B737-800. Linia oczekuje na dostawę 17 samolotów: pięciu airbusów A330-900neo, dwóch A350-1000, ośmiu boeingów B737 MAX 9 oraz dwóch B737-800BCF.
Boeing 737 MAXRodzina samolotów B737 MAX jest oszczędniejszą wersją B737 NG, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki CFM LEAP-1B napędzające maszynę, które zostały zoptymalizowane pod kątem B737, są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu lub przewiezienia więcej ładunku niż dotychczas. Producent również zaprojektował nowy rodzaj wingletów, które będą montowane w maszynach 737 MAX. Łącznie 75 firm leasingowych i linii zamówiło 5373 maszyny z rodziny B737 MAX (w tym 2185 B737 MAX 8), to około 39 proc. rynku wąskokadłubowego. Do tej pory Boeing dostarczył 1145 MAX-ów w dwóch wersjach: MAX 8 i MAX 9.
Ponad 50 linii lotniczych na całym świecie obsługuje obecnie około 3 tys. lotów B737 MAX. Od końca 2020 r. eksploatowana flota 737 MAX wykonała ponad 1,4 mln lotów komercyjnych o łącznej długości ponad 2,8 mln godzin lotu z niezawodnością wynoszącą 99,4 proc.
Naszym głównym partnerem na Paris Air Show 2023 są linie
Air France.