Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Air Algerie zamawiają airbusy A330neo i A350-1000

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-06-2023
Ostatnia modyfikacja:
03-06-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Air Algerie zamawiają airbusy A330neo i A350-1000
fot. Piotr Bożyk
Linia Air Algerie podpisała w czwartek (1 czerwca) umowę z Airbusem dotyczącą zakupu siedmiu samolotów szerokokadłubowych. Przewoźnik zamówi airbusy A330neo oraz A350-100, aby zwiększyć ofertę lotów dalekodystansowych oraz wesprzeć plany rozwoju floty.

Air Algérie zamówiły dokładnie siedem samolotów: pięć A330-900 i dwa A350-1000, których dostawy rozpoczną się w połowie 2025 r. Przewoźnik nie ujawnił jeszcze dokładnych konfiguracji pokładu, ale stwierdził w komunikacie dla mediów, że A330-900 będą mogły zabrać na pokład od 280 do 320 pasażerów, a A350-1000 od 350 do 450 pasażerów. Dzięki temu linia będzie mogła w pełni wykorzystać wszechstronność produktów Airbusa, obsługując loty na różnych trasach wewnątrz Afryki oraz tych międzykontynentalnych.

Odnowienie floty Air Algérie zostało zatwierdzone przez rząd Algierii w kwietniu br. i obejmuje dostawę 25 nowych samolotów podzielonych między dwóch producentów: Airbusa i Boeinga. Na razie wiadomo, że linia podpisała wiążące zamówienie na osiem boeingów 737 MAX 9 oraz siedmiu siedmiu szerokokadłubowych maszyn Airbusa. To działanie kończy początkową fazę pełnego zakupu nowych samolotów przez Air Algérie. Przewoźnik spodziewa się zakontraktować pozostałe 10 dodatkowych samolotów w formie umów leasingu, aby dokończyć odnowę swojej floty, która obecnie ma średnio 15 lat.

A330neo

Airbus A330neo to samolot nowej generacji, wykorzystujący konstrukcję sprawdzonego modelu A330 w połączeniu z najnowszymi technologiami zastosowanymi w samolocie A350. A330neo jest produkowany w dwóch wersjach A330-800neo oraz A330-900neo. Ten ostatni zmniejszy zużycie paliwa o ponad 14 proc. na jeden fotel w porównaniu z obecnymi A330, co uczyni go jednym z najbardziej oszczędnych, średniego zasięgu samolotów szerokokadłubowych na rynku. Nowe maszyny w wersji -900 zabierają 10 pasażerów więcej niż A330-300, w typowej dwuklasowej konfiguracji, a ich zasięg zwiększony jest o 400 mil morskich (740 km). Dzięki średniej pojemności i dużemu zasięgowi, A330neo uchodzi za idealny samolot wspierający przewoźników lotniczych w odbudowie biznesu po pandemii COVID-19. Do tej pory zamówiono 1774 samoloty z rodziny A330, w tym 288 A330neo: 11 A330-800 oraz 277 A330-900. Do tej pory dostarczono 1565 maszyn z rodziny A330, w tym 101 A330neo: siedem A330-800 oraz 94 A330-900.

A350-1000

A350-1000 oferuje wszystkie zalety mniejszego wariantu -900, w tym oszczędność paliwa i komfortową kabinę Airspace, ale w nieco większym rozmiarze idealnie dostosowanym do potrzeb przewoźników na najbardziej obleganych trasach dalekodystansowych. Najnowszy Airbus z rodziny A350 posiada również zmodyfikowaną tylną krawędź skrzydła oraz nowe sześciokołowe podwozie i silniki. A350-1000 napędzany jest przez dwa silniki Rolls-Royce Trent XWB model XWB-97. Ten dla wersji – 1000 posiada ciąg o mocy 432 kN (97 tys. funtów). Zasięg największego samolotu z rodziny A350, to 16,1 tys. km. Do końca maja 2023 r. rodzina A350 zebrał zamówienia na 967 samolotów A350: 755 A350-900, 173 A350-1000 oraz 39 maszyn A350F. Program w końcu zbliża się do magicznej liczby 1000 sprzedanych samolotów. Do 20 maja br. francuski producent dostarczył 530 maszyn 40 liniom lotniczym: 461 A350-900 oraz 69 A350-1000. Najwięksi użytkownicy A350 to linie: Singapore Airlines (62), Qatar Airways (53) oraz Cathay Pacific (46). Warto także dodać, że jubileuszowa 500. maszyna A350 została dostarczona pod koniec września 2022 r.

Air Algerie - francuskie, prywatne, dziś państwowe

Air Algerie zostały założone w 1947 r. we francuskiej Algierii jako Compagnie General des Transports Aeriens (CGTA). W 1953 r., po połączeniu z inną francuską linią, spółka funkcjonowała pod nazwą CGTA Air Algerie. Po zdobyciu niepodległości przez Algierię w 1963 r. rząd w Algierze przejął 51 proc. udziałów w linii. W 1972 r. rząd Algierii odkupił udziały pozostające w rękach Air France i stał się całkowitym właścicielem przewoźnika. Od 1997 r. linia jest spółką handlową. Rząd w Algierze pozostaje 100-proc. właścicielem. Air Algerie nie udostępniają regularnie wyników finansowych. Ostatnie opublikowane na stronie linii wyniki pochodzą z 2018 r. Linia straciła wtedy ponad 2,6 mld dinarów (ok. 80 mln zł).

Flota przewoźnika

Obecnie flota Air Algerie składa się z 55 samolotów: 15 ATR-ów 72-500/600, ośmiu airbusów A330-200, pięciu boeingów B737-600, dwóch B737-700 combi oraz 25 B737-800. Linia oczekuje na dostawę 15 samolotów: pięciu airbusów A330-900neo, dwóch A350-1000 oraz ośmiu boeingów B737 MAX 9.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Litewska Straż Graniczna zamówiła trzy śmigłowce H145

Biznes i przemysł

Litewska Straż Graniczna zamówiła trzy śmigłowce H145

inf. pras. 29 listopada 2023

Zaprojektuj malowanie 50. samolotu airBaltic i wygraj 3000 euro

Pasażer i linie lotnicze

Zaprojektuj malowanie 50. samolotu airBaltic i wygraj 3000 euro

Rafał Dybiński/Piotr Bożyk 29 listopada 2023

Thai Airways bliskie dużego zamówienia samolotów dalekiego zasięgu

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Litewska Straż Graniczna zamówiła trzy śmigłowce H145

Biznes i przemysł

Litewska Straż Graniczna zamówiła trzy śmigłowce H145

inf. pras. 29 listopada 2023

Thai Airways bliskie dużego zamówienia samolotów dalekiego zasięgu

Biznes i przemysł

Air Algerie potwierdziły zamówienie boeingów 737 MAX 9

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Litewska Straż Graniczna zamówiła trzy śmigłowce H145

Biznes i przemysł

Litewska Straż Graniczna zamówiła trzy śmigłowce H145

inf. pras. 29 listopada 2023

Zaprojektuj malowanie 50. samolotu airBaltic i wygraj 3000 euro

Pasażer i linie lotnicze

Zaprojektuj malowanie 50. samolotu airBaltic i wygraj 3000 euro

Rafał Dybiński/Piotr Bożyk 29 listopada 2023

Thai Airways bliskie dużego zamówienia samolotów dalekiego zasięgu

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Litewska Straż Graniczna zamówiła trzy śmigłowce H145

Biznes i przemysł

Litewska Straż Graniczna zamówiła trzy śmigłowce H145

inf. pras. 29 listopada 2023

Thai Airways bliskie dużego zamówienia samolotów dalekiego zasięgu

Biznes i przemysł

Air Algerie potwierdziły zamówienie boeingów 737 MAX 9

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5