Linia Air Astana powitała na lotnisku w Nur-Sułtanie szóstego airbusa A321LR (P4-KGF). Kolejna maszyna tego typu dla przewoźnika jest leasingowana od firmy Air Lease Corporation (ALC) i napędzają ją najnowsze silniki Pratt & Whitney PW1100G.
Szósty airbus A321LR kazachskiej linii został wyprodukowany w zakładach Airbusa w Hamburgu. Według zapowiedzi ostatni z zamówionych A321LR dołączy do floty Air Astana tuż przed końcem tego roku.
A321neo Long Range linii Air Astana zabierają na pokład 166 pasażerów w układzie dwóch klas podróży: 16 w klasie biznes (2-2) oraz 150 w klasie ekonomicznej (3-3). Odświeżona kabina A321LR oferuje więcej przestrzeni osobistej, większe schowki na bagaże, zaawansowane oświetlenie kabiny LED oraz najnowocześniejszy pokładowy system rozrywki i łączności. Nowe samoloty dają kazachskiemu przewoźnikowi możliwość rozwoju na nowych europejskich i azjatyckich trasach. Obecnie A321LR obsługują międzynarodową siatkę połączeń linii na lotach do Dubaju, Frankfurtu, Londynu (od września br.), Stambułu, Sharm el-Sheikh i Podgoricy.
Flota grupy Air Astana, wliczając niskokosztowe FlyArystan, składa się z 35 samolotów: dziewięciu airbusów A320, sześciu A320neo, dwóch A321, czterech A321neo, sześciu A321LR, trzech boeingów B767-300ER oraz pięciu E190-E2. Przewoźnik oczekuje na dostawę 14 maszyn: dwóch A320neo, jednego A321LR, ośmiu A321neo oraz trzech boeingów 787-8 Dreamliner. Średni wiek floty Air Astana to zaledwie trzy lata, co czyni ją jedną z najmłodszych na świecie. Wąskokadłubowy samolot na dalekie trasy
Wersja A321neo z maksymalną masą startową wynoszącą 97 ton ma największy zasięg (7408 km) ze wszystkich samolotów wąskokadłubowych dostępnych na rynku zarówno dziś, jak i w najbliższej przyszłości, dzięki czemu jest idealnie dostosowana do obsługi tras transatlantyckich i pozwoli liniom lotniczym wejść na nowe rynki dalekodystansowe, które były wcześniej niedostępne dla operatorów korzystających z samolotów wąskokadłubowych. A321LR jest wyposażony w trzy dodatkowe zbiorniki paliwa, a maksymalny zasięg tego wariantu to 4000 mil morskich (7408 km). Na pokład może zabrać od 164 do 206 pasażerów (w tym możliwość instalacji 20 siedzeń rozkładanych do pełnej pozycji płaskiej z przodu maszyny) dzięki nowej kabinie Airbus Cabin-Flex (ACF), zapewniającej pasażerom najwyższy poziom komfortu, a liniom lotniczym – wysoką elastyczność i optymalizację kosztów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.