Linie lotnicze Air Astana zwiększą od 1 maja częstotliwość rejsów na trasie Ałmaty – Seul. Przewoźnik z Kazachstanu będzie latać do stolicy Korei Południowej trzy razy w tygodniu. Rejsy obsłużą wąskokadłubowe airbusy A321LR.
Dotychczas Air Astana realizowała połączenie z azjatycką metropolią dwa razy w tygodniu, a konkretnie w poniedziałki oraz czwartki. Teraz rozkład wzmocni jeszcze niedzielny lot. Pierwszy taki rejs zaplanowano 1 maja.
Rejs KC959 wystartuje z byłej stolicy Kazachstanu o godz. 1:10 lokalnego czasu. Lądowanie w Seulu przewidziano na godz. 9:45. Podróż potrwa dokładnie pięć godzin i 35 minut.
Rejs powrotny KC960 odleci w niedziele z Półwyspu Koreańskiego o godz. 11:25. W poniedziałki oraz czwartki start rejsu oznaczonego numerem KC910 wyznaczono dwadzieścia minut wcześniej. Powrót do Ałmat ustalono na godz. 15:00 lokalnego czasu, natomiast w poniedziałki i czwartki o godz. 15:20. Podróż w tym przypadku potrwa znacznie dłużej, bowiem sześć godzin i 55 minut.
Flota grupy Air Astana, wliczając niskokosztowe FlyArystan, składa się aktualnie z 36 samolotów: dziewięciu airbusów A320, siedmiu A321LR, sześciu A320neo, pięciu E190-E2, czterech A321neo, trzech boeingów B767-300ER oraz dwóch A321. Przewoźnik oczekuje na dostawę 13 maszyn: dwóch A320neo, ośmiu A321neo oraz trzech boeingów 787-8 Dreamliner. Średni wiek floty Air Astana to zaledwie trzy lata, co czyni ją jedną z najmłodszych na świecie.
Wykorzystywany na trasie do Seulu, a także na lotach do Dubaju, Frankfurtu, Londynu, Stambułu, Sharm el-Sheikh i Podgoricy, wąskokadłubowy A321LR jest wyposażony w trzy dodatkowe zbiorniki paliwa, a maksymalny zasięg tego wariantu to 7408 km. Na pokład może zabrać od 164 do 206 pasażerów.
Wcześniej informowaliśmy, że Air Astana i turecki budżetowy przewoźnik Pegasus Airlines tymczasowo zawieszają loty do Rosji po sankcjach państw zachodnich nałożonych na Moskwę za to, co nazywa "operacją wojskową" na Ukrainie. Rejsy, które normalnie realizowane byłyby bezpośrednio nad krajem, zostały przekierowane. Samoloty tych linii lotniczych, wykonujące rejsy w rosyjskiej przestrzeni powietrznej, nie są już objęte ubezpieczeniami. Więcej o tym pisaliśmy w
TYM TEKŚCIE.