Partner serwisu
Biznes i przemysł

Air Belgium doda frachtowce Boeinga. Na początku 2022 r. do floty dołączą B747-8F

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
24-12-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Air Belgium doda frachtowce Boeinga. Na początku 2022 r. do floty dołączą B747-8F
fot. Piotr Bożyk
Air Belgium planuje rozwijać swoją działalność cargo lotniczego. Belgijski przewoźnik chce dodać bliżej nieokreśloną liczbę boeingów B747-8F już na początku 2022 roku - donosi portal ch-aviation.

Ogłoszenie o pracę zamieszczone przez linię lotniczą nie zawierało żadnych dalszych szczegółów dotyczących liczby B747, które dołączą do floty, ani proponowanej siatki połączeń. Przewoźnik nie odpowiedział również na prośbę redakcji ch-aviation o komentarz.

Linia rozpoczęła działalność 29 marca 2018 r. jako przewoźnik pasażerski, łącząc regularne operacje z długo- i krótkoterminowymi umowami wet-leasingu (wynajem samolotu z załogą). Flota Air Belgium składała się początkowo z czterech airbusów A340-300. Maszyny zostały pozyskane w 2017 r. od linii Finnair, która wymieniała je wtedy na najnowsze A350-900. Samoloty A340 są leasingowane od firmy Airbus Financial Services, spółki córki Airbusa zajmującej się krótko i długoterminowym wynajmem samolotów. Ponieważ pandemia COVID-19 osłabiła większość jej rynku, linia przestawiła się na operacje cargo, początkowo przekształcając jeden ze swoich A340 w prowizoryczny frachtowiec. Na początku 2021 roku przewoźnik ogłosił, że doda swoje pierwsze dedykowane frachtowce, dokładnie cztery A330-300(P2F), do obsługi dla CMA CGM Air Cargo. Obecnie flota Air Belgium składa się z ośmiu airbusów: dwóch A330-900neo, dwóch A340-300 oraz czterech frachtowców A330-200F.

Air Belgium posiada pełne prawa przewozowe w zakresie usług na Kubę, Curacao, Mauritius, do Hongkongu i Chin. Linia ma również prawa do wykonywania usług pasażerskich do Rosji i domyślnie może operować na dowolnym terytorium UE lub terytorium otwartego nieba. Obecnie operacje cargo Air Belgium (z Liège) obejmują loty czarterowe w imieniu CMA CGM (głównie do Stanów Zjednoczonych i Hongkongu) oraz operacje wet-lease (samolot z załogą) dla Qatar Airways.

Warto dodać, że Boeing będzie kontynuował produkcję B747-8F do 2022 r., ponieważ ma do dostarczenia sześć kolejnych jednostek – cztery dla Atlas Air i dwie dla UPS Airlines, pokazują moduły floty lotniczej ch-aviation. W związku z tym jest bardziej niż pewne, że Air Belgium będzie dodawać do floty używane samoloty.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity: Cyberataki takie jak pod koniec stycznia powtarzają się

Biznes i przemysł

PKP Intercity: Cyberataki takie jak pod koniec stycznia powtarzają się

Roman Czubiński 01 marca 2025

LOTAMS: Pierwszy przegląd typu A embraera E195-E2 (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Emirates i Garuda Indonesia rozszerzają zakres współpracy

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Air Belgium zakończyły loty dla PLL LOT. A330neo odleciał do lessora

Pasażer i linie lotnicze

Air Belgium zakończyły loty dla PLL LOT. A330neo odleciał do lessora

Piotr Bożyk 29 października 2024

Sytuacja Air Belgium coraz gorsza

Biznes i przemysł

Sytuacja Air Belgium coraz gorsza

Mateusz Kieruzal 11 września 2024

Air Belgium tonie w długach i zawiesza loty pasażerskie

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity: Cyberataki takie jak pod koniec stycznia powtarzają się

Biznes i przemysł

PKP Intercity: Cyberataki takie jak pod koniec stycznia powtarzają się

Roman Czubiński 01 marca 2025

LOTAMS: Pierwszy przegląd typu A embraera E195-E2 (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Emirates i Garuda Indonesia rozszerzają zakres współpracy

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Air Belgium zakończyły loty dla PLL LOT. A330neo odleciał do lessora

Pasażer i linie lotnicze

Air Belgium zakończyły loty dla PLL LOT. A330neo odleciał do lessora

Piotr Bożyk 29 października 2024

Sytuacja Air Belgium coraz gorsza

Biznes i przemysł

Sytuacja Air Belgium coraz gorsza

Mateusz Kieruzal 11 września 2024

Air Belgium tonie w długach i zawiesza loty pasażerskie

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5