Air Belgium planuje rozwijać swoją działalność cargo lotniczego. Belgijski przewoźnik chce dodać bliżej nieokreśloną liczbę boeingów B747-8F już na początku 2022 roku - donosi portal ch-aviation.
Ogłoszenie o pracę zamieszczone przez linię lotniczą nie zawierało żadnych dalszych szczegółów dotyczących liczby B747, które dołączą do floty, ani proponowanej siatki połączeń. Przewoźnik nie odpowiedział również na prośbę redakcji ch-aviation o komentarz.
Linia rozpoczęła działalność 29 marca 2018 r. jako przewoźnik pasażerski, łącząc regularne operacje z długo- i krótkoterminowymi umowami wet-leasingu (wynajem samolotu z załogą). Flota Air Belgium składała się początkowo z czterech airbusów A340-300. Maszyny zostały pozyskane w 2017 r. od linii Finnair, która wymieniała je wtedy na najnowsze A350-900. Samoloty A340 są leasingowane od firmy Airbus Financial Services, spółki córki Airbusa zajmującej się krótko i długoterminowym wynajmem samolotów. Ponieważ pandemia COVID-19 osłabiła większość jej rynku, linia przestawiła się na operacje cargo, początkowo przekształcając jeden ze swoich A340 w prowizoryczny frachtowiec. Na początku 2021 roku przewoźnik ogłosił, że doda swoje pierwsze dedykowane frachtowce, dokładnie cztery A330-300(P2F), do obsługi dla CMA CGM Air Cargo. Obecnie flota Air Belgium składa się z ośmiu airbusów: dwóch A330-900neo, dwóch A340-300 oraz czterech frachtowców A330-200F.
Air Belgium posiada pełne prawa przewozowe w zakresie usług na Kubę, Curacao, Mauritius, do Hongkongu i Chin. Linia ma również prawa do wykonywania usług pasażerskich do Rosji i domyślnie może operować na dowolnym terytorium UE lub terytorium otwartego nieba. Obecnie operacje cargo Air Belgium (z Liège) obejmują loty czarterowe w imieniu CMA CGM (głównie do Stanów Zjednoczonych i Hongkongu) oraz operacje wet-lease (samolot z załogą) dla Qatar Airways.
Warto dodać, że Boeing będzie kontynuował produkcję B747-8F do 2022 r., ponieważ ma do dostarczenia sześć kolejnych jednostek – cztery dla Atlas Air i dwie dla UPS Airlines, pokazują moduły floty lotniczej ch-aviation. W związku z tym jest bardziej niż pewne, że Air Belgium będzie dodawać do floty używane samoloty.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.