Linia Lotnicza Air Canada poinformowała w oficjalnym komunikacie o modyfikacji kabin pasażerskich trzech samolotów, w celu przewozu większej ilości towarów pilnej potrzeby.
Zmodernizowany zostanie tercet Boeingów 777-300ER, największych dostępnych we flocie przewoźnika z Ameryki Północnej. Dzięki temu na ich pokładzie zwiększy się dwukrotnie objętość przeznaczona na niezbędne ładunki. Maszyny będą mogły przetransportować aż dziewięć mln ochronnych masek na twarz, potrzebnych w czasie pandemii koronawirusa SARS-CoV-2.
Narodowa linia lotnicza kraju Klonowego Liścia zorganizowała od 22 marca dotychczas 40 rejsów towarowych. Plany w najbliższym czasie obejmują wykonywanie 20 takich lotów każdego tygodnia.
Wprowadzenie podobnych zmian
w Dreamlinerach zakłada także PLL LOT.
Podwojenie pojemności każdego lotu
Pierwszy z trzech konfigurowanych Boeingów 777-300ER jest już w użyciu. Modyfikacja drugiego i trzeciego wkrótce się zakończy i obie maszyny dołączą w ten sposób do specjalnych powietrznych misji.
– Szybkie dostarczenie krytycznych zasobów medycznych do Kanady oraz pomoc w ich dystrybucji po kraju jest niezbędne w walce z kryzysem wywołanym przez wirusa COVID-19. Transformacja Boeinga 777-300ER, naszego największego międzynarodowego samolotu szerokokadłubowego, podwaja pojemność każdego lotu i umożliwia szybsze przemieszczanie większej liczby towarów pilnej potrzeby – podkreślił Tim Strauss, wiceprezes Air Canada Cargo.
Zamiast uziemienia
– Szybka modyfikacja niektórych naszych samolotów w celu zaspokojenia popytu na ładunki krytyczne odzwierciedla naszą zdolność do maksymalizowania zasobów floty. W przeciwnym razie maszyny byłyby uziemione. Zespół inżynierów Air Canada pracował przez całą dobę, aby nadzorować przebudowy samolotów. Kolejne dwie maszyny są na ukończeniu i będą gotowe do działań w najbliższych dniach – stwierdził Richard Steer, starszy wiceprezes ds. operacyjnych w Air Canada.
Trzy samoloty Boeing 777-300ER są przetwarzane w zakładzie Montreal-Mirabel. Specjalne rozwiązanie inżynierskie, usuwające 422 miejsc pasażerskich i wyznaczające strefy załadunkowe dla lekkich skrzyń zawierających sprzęt medyczny, opracował Avianor. Modyfikacja została wdrożona w ciągu sześciu dni. Wszystkie operacje zostały certyfikowane i zatwierdzone przez właściwy organ.
Air Canada to największa krajowa i międzynarodowa linia lotnicza w kraju Klonowego Liścia. Obsłużyła w minionym roku 51 mln pasażerów. Przewoźnik jest jedynym międzynarodowym operatorem w Ameryce Północnej, który otrzymał cztery gwiazdki w rankingu niezależnej brytyjskiej firmy badawczej Skytrax. Air Canada Cargo dostarcza ładunki do ponad 450 miast na całym świecie. Dział towarowy Air Canada samodzielnie obsługuje węzły komunikacyjne w Toronto, Montrealu, Vancouver, Calgary, Chicago, Londynie i Frankfurcie.