Air Canada poinformowała w oficjalnym komunikacie o zawieszeniu usług na 30 krajowych trasach. Maszyny narodowego przewoźnika powietrznego z kraju Klonowego Liścia przestaną w ogóle obsługiwać osiem miejsc docelowych.
Air Canada ogłosiła cięcia tuż po tym jak potwierdzono... wzrost rezerwacji na krajowe rejsy. Najbardziej ucierpią Gaspe w stanie Quebec, Bathurst w stanie Nowy Brunszwik i Kingston w Ontario, które stracą wszystkie dotychczasowe usługi lotnicze. Porty w Wabush w prowincji Nowa Fundlandia i Labrador oraz Baie Comeau, Val d’Or i Mont Joli w stanie Quebec, a także North Bay z Ontario pozostaną aktywne dzięki Sunwing Airlines lub innym regionalnym przewoźnikom.
Narodowa linia lotnicza zrezygnowała całkowicie z obsługiwania odcinków Deer Lake–Goose Bay, Deer Lake–St. John’s, Fredericton–Halifax, Fredericton–Ottawa, Moncton–Halifax, Saint John–Halifax, Charlottetown–Halifax, Moncton–Ottawa, Gander–Goose Bay, Gander–St. John’s, Bathurst–Montreal, Wabush–Goose Bay, Wabush–Sept-Iles, Goose Bay–St.John’s, Baie Comeau–Montreal, Baie Comeau–Mont Joli, Gaspe–Iles de la Madeleine, Gaspe–Quebec City, Sept-Iles–Quebec City, Val d’Or–Montreal, Mont Joli–Montreal, Rouyn-Noranda–Val d’Or, Kingston–Toronto, London–Ottawa, North Bay–Toronto, Windsor–Montreal, Regina–Winnipeg, Regina–Saskatoon, Regina–Ottawa i Saskatoon–Ottawa. Wszystkie wymienione wyżej trasy okazały się aktualnie "nieopłacalne".
Sternicy linii lotniczej, której największe dochody przynosiły rejsy długodystansowe, przewidują ciężką jesień i zimę dla całej branży, a także powrót do popytu sprzed wybuchu pandemii najwcześniej za trzy lata. Skasowane usługi znikną prawdopodobnie na dłuższy okres. Ponadto z floty wycofywane są starsze modele Airbusa. Niektóre trasy będzie jednak obsługiwać A220. Wąskokadłubowy samolot pasażerski średniego zasięgu, mieszczący do 133 miejsc, idealnie wpisuje się w bieżące zapotrzebowanie na rynku.
Air Canada wznowiła w minionym miesiącu międzykontynentalne loty z Toronto do Frankfurtu, Londynu, Zurychu, Tokio i Tel Awiwu. Narodowy przewoźnik lata także z Montrealu do Frankfurtu, Londynu, Paryża i Brukseli, natomiast z Vancouver oferuje rejsy do Londynu, Hongkongu, Tokio i Seulu. Przewoźnik z Ameryki Północnej dodał później do rozkładu trasy transatlantyckie do Aten, Rzymu i Genewy z Montrealu, a następnie do Monachium, Lizbony, Amsterdamu, Rzymu i Aten z Toronto, a także do Frankfurtu z Calgary oraz transpacyficzną do Szanghaju z Vancouver.
Air Canada to największa linia lotnicza w kraju Klonowego Liścia. Obsłużyła w minionym roku 51 mln pasażerów. Przewoźnik jest jedynym międzynarodowym operatorem w Ameryce Północnej, który otrzymał cztery gwiazdki w rankingu niezależnej brytyjskiej firmy badawczej Skytrax. Przed wybuchem pandemii dysponowała flotą 189 maszyn, obsługujących 222 destynacje na całym świecie.