Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Air China do Warszawy codziennie?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
18-11-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Air China do Warszawy codziennie?
fot. Piotr Bożyk
Linie Air China planują zwiększyć liczbę lotów między Pekinem a Warszawą. Przewoźnik otrzymał od koordynatora slotów na Lotnisku Chopina prawa, które pozwalają realizować operacje codziennie. W lecie Polskie Linie Lotnicze LOT nie wznowią rejsów do pekińskiego portu Daxing.

Narodowy przewoźnik Chińskiej Republiki Ludowej obecny jest w warszawskim porcie lotniczym od września 2016 roku. Od tego czasu airbusy A330-200/300 połączenia między Pekinem a „Okęciem” realizowały trzy lub cztery razy w tygodniu, gdyż na taką częstotliwość operacji zezwala bilateralna umowa między dwoma krajami. Ofertę Air China z Warszawy do Pekinu przetestowaliśmy we wrześniu ubiegłego roku.

PLL LOT jest uprawniony do realizacji siedem lotów w tygodniu do Pekinu (trzech do portu Capital i czterech na lotnisko Daxing), lecz na razie połączenia do stolicy Państwa Środka są zawieszone, gdyż niemożność realizacji rejsów przez przestrzeń powietrzną nad Syberią i konieczność przelotu trasą południową znacznie wydłużyły czas operacji, zwiększając koszty i utrudniając rentowne operowanie. Podobnie jak LOT postąpiły m.in. British Airways czy Lufthansa.

Pod prąd idą chińskie linie lotnicze, które mogą operować nad Rosją, stale zwieszając oferowanie do Europy, gdyż odbudowa lukratywnego wcześniej rynku lotów Chiny – USA opóźnia się. Jak wynika ze wstępnego raportu slotowego dla Lotniska Chopina na sezon letni, linie Air China wystąpiły do koordynatora „Okęcia” o przyznanie dodatkowych praw na starty i lądowania. Firma Airport Coordination Limited z Wielkiej Brytanii alokowała dodatkowe 240 slotów.

Linie Air China są już posiadaczami 180 slotów historycznych, co w połączeniu z nowym przydziałem daje przewoźnikowi prawo do realizacji, w sezonie letnim, który zacznie swój bieg 30 marca 2025 roku, między Pekinem a Warszawą codziennych rotacji. Jeśli pekiński operator skorzysta ze slotów, to oferta podażowa Air China wyniesie 111 300 fotel, o 68 640 miejsc więcej niż obecnie.

Z raportu slotowego wynika także, że Polskie Linie Lotnicze LOT nie wznowią w lecie operacji do portu lotniczego Pekin-Daxing. Nie jasna jest przyszłość rejsów na pekińskie lotnisko Capital. Jeśli narodowy przewoźnik nie przywróci lotów do stolicy Państwa Środka, a Air China zadomowi się w Warszawie, oferując codzienną usługę, to polskiemu przewoźnikowi będzie bardzo trudno wrócić na rynek, a chiński przewoźnik przejmie całkowicie lukratywny rynek.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lasek: PPL sfinansuje rozbudowę Lotniska Chopina

Infrastruktura i lotniska

Lasek: PPL sfinansuje rozbudowę Lotniska Chopina

Mateusz Kieruzal 19 listopada 2024

Emirates: A380 nie pojawi się w Warszawie

Pasażer i linie lotnicze

Emirates: A380 nie pojawi się w Warszawie

Mateusz Kieruzal 20 listopada 2024

Lotnisko Chopina ogranicza tempo rozwoju LOT

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko Chopina ogranicza tempo rozwoju LOT

Mateusz Kieruzal 25 listopada 2024

Zobacz również:

COMAC: Air China i China Southern odebrały pierwsze C919 (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

COMAC: Air China i China Southern odebrały pierwsze C919 (zdjęcia)

Piotr Bożyk 01 września 2024

Air China podpisały umowę na 100 samolotów C919

Pasażer i linie lotnicze

Air China z Warszawy do Pekinu. Czy warto?

Pasażer i linie lotnicze

Air China z Warszawy do Pekinu. Czy warto?

Mateusz Kieruzal 30 września 2023

Pozostałe z wątku:

Lasek: PPL sfinansuje rozbudowę Lotniska Chopina

Infrastruktura i lotniska

Lasek: PPL sfinansuje rozbudowę Lotniska Chopina

Mateusz Kieruzal 19 listopada 2024

Emirates: A380 nie pojawi się w Warszawie

Pasażer i linie lotnicze

Emirates: A380 nie pojawi się w Warszawie

Mateusz Kieruzal 20 listopada 2024

Lotnisko Chopina ogranicza tempo rozwoju LOT

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko Chopina ogranicza tempo rozwoju LOT

Mateusz Kieruzal 25 listopada 2024

Zobacz również:

COMAC: Air China i China Southern odebrały pierwsze C919 (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

COMAC: Air China i China Southern odebrały pierwsze C919 (zdjęcia)

Piotr Bożyk 01 września 2024

Air China podpisały umowę na 100 samolotów C919

Pasażer i linie lotnicze

Air China z Warszawy do Pekinu. Czy warto?

Pasażer i linie lotnicze

Air China z Warszawy do Pekinu. Czy warto?

Mateusz Kieruzal 30 września 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5