Partner serwisu
Biznes i przemysł

Air China kupią 18 airbusów A320neo

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-03-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Air China kupią 18 airbusów A320neo
fot. Air China
Chiński przewoźnik narodowy, linie lotnicze Air China, kupi 18 airbusów A320neo. Nowo zakupione wąskokadłubowe maszyny Airbusa zostaną dostarczone do 2022 roku – informuje Agencja Reutera.

Linie lotnicze Air China kupią 18 airbusów A320neo od AFS Investments Inc, podmiotu należącego do firmy leasingowej GECAS, głosi komunikat chińskiego przewoźnika opublikowany w czwartek, 18 marca b.r.

Zakupy w korzystnym momencie

Nowa transakcja oznacza wzmocnienie floty Air China jeszcze w tym roku, gdyż dostawy wszystkich 18 maszyn mają być zakończone do 2022 r. Przewoźnik liczy na to, że nowo zamówione airbusy A320neo wzmocnią jego konkurencyjność na trasach krajowych, czyli rynku, który pod względem popytu na podróże lotnicze, szybko odradza się po okresie pandemii. Na razie jednak w przypadku większości linii lotniczych z Państwa Środka wzrosty przewozowe osiągane w dużej mierze poprzez agresywne stymulowanie popytu na podróże lotnicze niskimi cenami biletów, w tym ofertami nielimitowanych biletów okresowych nie przekładają się na wzrost rentowności połączeń i przychody lokalnych przewoźników.

Wartość zamówienia według cen katalogowych wynosi 2,24 mld dolarów, poinformowały linie lotnicze Air China, prawie pewne jest jednak to, iż samoloty trafią do przewoźnika za znacząco niższą cenę, co sugeruje wzmianka w komunikacie prasowym mówiąca o tym, że w sfinalizowaniu transakcji pomogły niskie koszty finansowania zakupionych maszyn oraz korzystny przelicznik walutowy.

Dobra wiadomość dla Airbusa

Zamówienie samolotów przez przewoźnika narodowego Chin jest dobrą wiadomością dla producenta maszyn, firmę Airbus. Poprzednie zamówienie airbusów przez Air China zostało złożone w 2019 r., kiedy to przewoźnik z Państwa Środka zdecydował się na 20 szerokokadłubowych airbusów A350, przypomina Reuters.

Przez lata państwowe linie lotnicze należące do “Chińskiej wielkiej trójki”, czyli Air China, China Southern Airlines oraz China Eastern Airlines dążyły do tego, by ich flota składała się w równej proporcji z samolotów dostarczanych przez firmy Airbus oraz Boeing. W ostatnich latach balans zaczął się jednak nieznacznie przechylać na korzyść producenta z siedzibą w Tuluzie, który konsekwentnie stawiał na rozwój w Państwie Środka. W chińskim mieście Tiencin powstał nawet zakład produkcyjny Airbusa, który przez lata dostarcza samoloty z rodziny A320 głównie do linii lotniczych z Chin. W październiku ubiegłego roku, wbrew nawoływaniom politycznym do zmniejszenia zależności ekonomicznej od Chin oraz ograniczeniu transferu technologii do Państwa Środka, Airbus zadecydował, że z Tiencin będą również dostarczane najnowocześniejsze samoloty szerokokadłubowe producenta, airbusy A350.

Planom podboju chińskiego rynku przez europejskiego producenta sprzyjają również kłopoty jego amerykańskiego rywala, firmy Boeing. Chiny były pierwszym krajem na świecie, który w marcu 2019 r. zadecydował o uziemieniu boeingów 737 MAX. Podczas gdy od kilku miesięcy najnowsza generacja najpopularniejszego samolotu wąskokadłubowego boeinga wraca do służby w wielu krajach świata, Urząd Lotnictwa Cywilnego Chin (CAAC) nie spieszy się z przywróceniem uprawnień modelu. Urząd jeszcze niedawno podkreślał, że testuje odrzutowce i  przygotowuje je do prób w powietrzu . Jak się jednak okazuje, Chiny wciąż „nie są na to gotowe”, a CAAC nie tłumaczy, co jest powodem wątpliwości organu. Zdaniem wielu obserwatorów, na brak zaangażowania CAAC w przywracanie boeingów 737 MAX do służby ma wpływ rosnące napięcie polityczne na linii Pekin-Waszyngton.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Biznes i przemysł

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Piotr Bożyk 17 września 2023

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Air China podwoi od kwietnia loty z Pekinu do Mińska

Pasażer i linie lotnicze

Air China podwoi od kwietnia loty z Pekinu do Mińska

Rafał Dybiński 25 marca 2023

Air China wznowią jeszcze w styczniu rejsy do Genewy

Pasażer i linie lotnicze

Air China wznowią jeszcze w styczniu rejsy do Genewy

Rafał Dybiński 02 stycznia 2023

Air China powróciła na Lotnisko Chopina

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Biznes i przemysł

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Piotr Bożyk 17 września 2023

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Air China podwoi od kwietnia loty z Pekinu do Mińska

Pasażer i linie lotnicze

Air China podwoi od kwietnia loty z Pekinu do Mińska

Rafał Dybiński 25 marca 2023

Air China wznowią jeszcze w styczniu rejsy do Genewy

Pasażer i linie lotnicze

Air China wznowią jeszcze w styczniu rejsy do Genewy

Rafał Dybiński 02 stycznia 2023

Air China powróciła na Lotnisko Chopina

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5