ATR i Air Corsica potwierdzili w ostatnich dniach zamówienie na dwa samoloty ATR 72-600, złożone podczas tegorocznego Paris Air Show. Dzięki tej umowie Air Corsica wkrótce zakończy pełną transformację swojej floty ATR-ów w wersji -500 do najnowszej generacji samolotów turbośmigłowych 72-600.
Dwa kolejne samoloty mają zostać dostarczone w pierwszej połowie 2024 r., kiedy to Air Corsica w pełni odświeży swoją flotę regionalną. Linia wtedy będzie dysponować siedmioma samolotami w wersji 72-600, napędzanymi najnowszymi silnikami PW127XT, optymalizując niezawodność, komfort, koszty operacyjne oraz emisję CO2 podczas lotów łączonych między czterema portami lotniczymi Korsyki a Niceą i Marsylią.
- Jesteśmy dumni, że możemy wspierać Air Corsica w modernizacji floty i wspólnie ustanawiać nowe standardy dla lotnictwa regionalnego. Air Corsica była pierwszym klientem silnika PW127XT i pierwszym operatorem ATR na świecie, który zainstalował gniazda USB we wszystkich swoich fotelach. W miarę jak nasz produkt ewoluuje, aby sprostać nowym potrzebom rynku i wprowadzać kolejne innowacje, pozostaje najbardziej niezawodnym, wydajnym i opłacalnym samolotem na rynku, a także najbardziej zrównoważoną platformą do obsługi tras regionalnych. Dzięki temu ATR i Air Corsica stanowią idealne połączenie - powiedziała Nathalie Tarnaud Laude, prezeska ATR-a.
Długoletni partner ATR-a
Od samego początku istnienia linii, czyli od ponad 33 lat, Air Corsica zawsze wybierała ATR-y do obsługi lotów z Korsyki. Dzięki niskiemu zużyciu paliwa i obniżonym kosztom operacyjnym, ATR zapewnia szybkie, niezawodne i trwałe połączenia lotnicze, będące siłą napędową rozwoju gospodarczego i społecznego wyspy.
Warto także dodać, że Air Corsica była pierwszym operatorem, który pod koniec 2022 r. odebrał dostawę ATR-a 72-600 wyposażonego w nowy silnik PW127XT, dzięki któremu linia może poczynić znacze oszczędności w kosztach użytkowania swojej floty ATR-ów.
Nowy standard silników turbośmigłowych
Silnik Pratt & Whitney PW127XT wyznacza nowy standard w zakresie zrównoważonego rozwoju i ekonomiki eksploatacji w lotnictwie regionalnym. Dzięki zastosowaniu nowej serii XT klienci ATR-a będą mogli korzystać z wydłużonego o 40 proc. czasu pracy na skrzydle, co pozwoli na wydłużenie czasu pomiędzy remontami silnika do 20 tys. godzin, a w rezultacie zmniejszy się liczba zdarzeń technicznych w całym cyklu życia samolotu. Pozwoli to także na obniżenie kosztów obsługi technicznej silnika o ponad 20 proc.
PW127XT zapewni 3 proc. poprawę efektywności paliwowej dzięki zastosowaniu technologii wtrysku. Dzięki temu nowy silnik zużywać będzie o ponad 40 proc. mniej paliwa w porównaniu z innymi regionalnymi odrzutowcami, co przekłada się na podobny odsetek oszczędności przy emisji CO2. Silnik jest kompatybilny ze zrównoważonymi paliwami lotniczymi (SAF), zgodnie z celem ATR-a, jakim jest osiągnięcie 100 proc. kompatybilności z SAF do 2025 r. i pomaga klientom w wypełnieniu ich zobowiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju, aby osiągnąć zerową emisję w lotnictwie do 2050 r.
Flota Air Corsica
Obecnie flota linii składa się z 12 samolotów: jednego ATR-a 42-500, pięciu ATR-ów 72-600, czterech airbusów A320 i dwóch A320neo. Przewoźnik oczekuje na dostawę pięciu samolotów: trzech ATR-ów 72-600 oraz dwóch airbusów A320neo.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.