Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Air Dolomiti zastąpi Lufthansę w locie do Krakowa

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-04-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Air Dolomiti zastąpi Lufthansę w locie do Krakowa
fot. Piotr Bożyk
Air Dolomiti, włoska spółka-córka niemieckich linii lotniczych Lufthansa, od 1 czerwca przejmie od linii-matki obsługę jednej dziennie rotacji między Monachium a Krakowem. W sezonie letnim samolotami Lufthansy z Małopolski do Bawarii można polecieć trzy razy dziennie. W ostatnim czasie pozycja Air Dolomiti w grupie Lufthansy znacząco urosła.

Do tej pory połączenia lotnicze między monachijskim hubem niemieckiego giganta lotniczego a Międzynarodowym Portem Lotniczym im. Jana Pawła II w Krakowie obsługiwane były przez samą Lufthansę lub Lufthansę CityLine – spółkę zależną niemieckiego przewoźnika. Są to linie, które realizują rejsy krajowe w Niemczech oraz połączenia regionalne w Europie.

Od 1 czerwca popołudniowa rotacja między Monachium a Krakowem będzie realizowana przez Air Dolomiti. Rejsy będą miały legitymowały się kodem zarówno niemieckich linii lotniczych, jak i włoskiego zależnego od Lufthansy przewoźnika.

Wylot embraera E195 z Monachium przewidziano na godz. 14:45. Po godzinie i 20 minutach lotu ląduje na lotnisku Kraków-Balice. Po 35 minutach postoju, o godz. 16:40, wąskokadłubowiec wyruszy w rejs powrotny do Bawarii. Przylot do monachijskiego portu lotniczego im. Franza Josefa Straußa odbywać się będzie o godz. 18:00. W rzeczywistości rejsy pomiędzy dwoma miastami nie trwają dłużej niż 65 minut. Pozostałe dwie rotacje obsłużą samoloty Lufthansy z rodziny A320.

Do Krakowa z Monachium zwykle przylatują airbusy A319 oraz A320. W ostatnim czasie włoskie linie przejmują od Lufthansy obsługę coraz większej liczby tras. Oprócz Krakowa, od 1 czerwca Air Dolomit będzie odpowiadać za realizację lotów pomiędzy Monachium a Dreznem, Genewą, Kluż-Napoką czy Paryżem-Orly. Wcześniej informowaliśmy, że spółce-córce niemieckiego operatora została przydzielona obsługa lotów do Katowic.

Co ciekawe, nie tak dawno dyrektor generalny Lufthansy, Carsten Spohr, uważał, że działalność włoskiego przewoźnika powinna zostać w całość zamknięta, gdyż kanibalizuje ona w wielu przypadkach operacje Lufthansy. W ostatnim czasie pozycja Air Dolomiti wzrosła. Operator przejmuje od spółki-matki obsługę kluczowych tras, na których latają pasażerowie, którzy w głównej mierze zasilają średnio- i długodystansowe rejsy Lufthansy. Inną sprawą jest to, że Lufthansa po cichu zakłada nowe linie lotnicze.

Działalność Lufthansa City Airlines ma być skupiona na obsłudze tras krótko- i średniodystansowych. Istnieje kilka powodów, dla których Lufthansa chce mieć nową krajową i europejską spółkę zależną. Jak wskazywał rzecznik niemieckiego operatora w rozmowie z AirInsight, Lufthansa chce odzyskać udział w rynku. Według niego Lufthansa straciła w ostatnich latach znaczny udział w rynku europejskim. W wysoce
konkurencyjnym i szybko zmieniającym się środowisku w sektorze krótko- i średniodystansowym potrzebne są stabilne i zrównoważone rozwiązania, aby ruch lotniczy i hubowy był opłacalny w przyszłości.

Nowy przewoźnik ma wystartować w czerwcu bieżącego roku. Linie mają być zbazowane w Monachium. Lufthansa City Airlines mają oferować pasażerom jakość Lufthansy na krótkich i średnich trasach w Europie. Flota przewoźnika oparta będzie o samoloty produkcji Airbusa. W obszarach administracyjnych i technicznych Lufthansa City Airlines mają współpracować z Lufthansą CityLine i innymi partnerami w ramach Grupy Lufthansy.

Wzrost znaczenia Air Dolomiti i zakładanie nowych linii, które będą obsługiwać te same połączenia wydaje się być bezsensownym pomysłem. Lecz nie wiemy do końca, jakie plany w stosunku do dwóch, a raczej trzech przewoźników, bo w dalszym ciągu cały czas swój byt zaznacza Lufthansa CityLine, ma zarząd grupy Lufthansy. Jeśli niemieckie linie wykupią włoskie linie ITA Airways, działalność Air Dolomiti jeszcze bardziej będzie narażona ma szwank.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nad budową hotelu przy Wrocław Airport zawisła wiecha

Infrastruktura i lotniska

Nad budową hotelu przy Wrocław Airport zawisła wiecha

Wrocław Airport 03 października 2024

Modlin: Dwucyfrowy spadek ruchu we wrześniu

Infrastruktura i lotniska

Modlin: Dwucyfrowy spadek ruchu we wrześniu

Mateusz Kieruzal 02 października 2024

Kraków: Współużytkowanie ze szkodą dla pasażerów?

Infrastruktura i lotniska

Kraków: Współużytkowanie ze szkodą dla pasażerów?

Mateusz Kieruzal 04 października 2024

Zobacz również:

Ryanair nie przywróci lotów Kraków – Tel Awiw

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair nie przywróci lotów Kraków – Tel Awiw

Mateusz Kieruzal 07 października 2024

Air Dolomiti przejmuje rejsy Lufthansy do Polski

Pasażer i linie lotnicze

Air Dolomiti przejmuje rejsy Lufthansy do Polski

Mateusz Kieruzal 20 grudnia 2022

Air Dolomiti połączy Dusseldorf i Berlin z Weroną

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Nad budową hotelu przy Wrocław Airport zawisła wiecha

Infrastruktura i lotniska

Nad budową hotelu przy Wrocław Airport zawisła wiecha

Wrocław Airport 03 października 2024

Modlin: Dwucyfrowy spadek ruchu we wrześniu

Infrastruktura i lotniska

Modlin: Dwucyfrowy spadek ruchu we wrześniu

Mateusz Kieruzal 02 października 2024

Kraków: Współużytkowanie ze szkodą dla pasażerów?

Infrastruktura i lotniska

Kraków: Współużytkowanie ze szkodą dla pasażerów?

Mateusz Kieruzal 04 października 2024

Zobacz również:

Ryanair nie przywróci lotów Kraków – Tel Awiw

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair nie przywróci lotów Kraków – Tel Awiw

Mateusz Kieruzal 07 października 2024

Air Dolomiti przejmuje rejsy Lufthansy do Polski

Pasażer i linie lotnicze

Air Dolomiti przejmuje rejsy Lufthansy do Polski

Mateusz Kieruzal 20 grudnia 2022

Air Dolomiti połączy Dusseldorf i Berlin z Weroną

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5