Odnowa floty wąskokadłubowej Air France już praktycznie na półmetku. 10 września br. w Mirabel w Kanadzie francuska linia odebrała 30. z 60 zamówionych A220-300, które zastępują we flocie airbusy A318 i A319 obsługujące krótko i średniodystansowe połączenia.
Kolejny airbus A220-300 zbudowany dla Air France, to samolot o numerze seryjnym MSN 55233 i rejestracji F-HPNE. Maszyna posiada lekko odświeżone barwy Air France m.in. na przedniej części kadłuba znalazła się postać uskrzydlonego konika morskiego czyli historyczny symbol linii ukazujący jej bogatą historię. To 30. maszyna, która 15 września br. wylądowała na lotnisku CDG i pochodzi z
zamówienia ogłoszonego w 2019 r.
Pokład A220
Nowe A220-300 AF zabierają na pokład 148 pasażerów (3-2). Dla porównania A318 i A319 pomieszczą na pokładzie kolejno 131 i 142/143 pasażerów. Warto dodać, że każdy fotel w A220 jest wyposażony w porty USB typu A i C, a wszyscy pasażerowie mogą korzystać z dostępu do Wi-Fi na swoich osobistych urządzeniach. Samoloty te zadebiutowały na połączeniach Air France z początkiem sezonu zimowego 2021/22. O tym jak podróżuje się airbusem A220 mogliśmy się przekonać sami lecąc na salon Paris Air Show
A220-300 linii Air France.
Zamówienie A220
Oprócz zamówienia 60 maszyn A220 przewoźnik posiada także 30 opcji oraz 30 praw zakupu większego A220-300. Dostawy nowych samolotów zakończą w drugiej połowie 2026 r. Nowe A220-300 będą sukcesywnie zastępować flotę airbusów A318 i A319, których łącznie przewoźnik posiada jeszcze 24 sztuki. Opcje i prawa zakupu mogą być wykorzystane do powiększenia floty lub wsparcia spółki zależnej Air France-HOP!.
Flota Air France
Obecnie flota przewoźnika składa się z 214 samolotów: 30 airbusów A220-300, sześciu A318, 14 A319, 38 A320, 16 A321, 15 A330-200, 22 A350-900, 18 boeingów B777-200ER, 43 B777-300ER, dwóch B777F oraz 10 B787-9 Dreamliner. Przewoźnik oczekuje na dostawę 53 airbusów: 19 airbusów A350-900, czterech A350F oraz 30 A220-300.