Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Air France: Nowe kabiny na pokładach A350 (zdjęcia)

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-06-2023
Ostatnia modyfikacja:
13-06-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Air France

Podziel się ze znajomymi:

Francuskie linie lotnicze Air France kontynuują wdrażanie nowego standardu podróży we flocie dalekiego zasięgu. Najnowsze kabiny klasy Biznes, Premium Economy i Ekonomicznej będą teraz stopniowo instalowane we flocie 21 airbusów A350. 

Airbusy A350 zostaną wyposażone nie tylko w nowe, komfortowe fotele, ale też w liczne innowacje technologiczne, takie jak najszerszy ekran w całej flocie Air France, duży panel dotykowy do łatwego przeglądania oferty rozrywki pokładowej w kabinie biznes, a także nowe opcje parowania umożliwiające podłączanie urządzeń osobistych do systemu w fotelu, we wszystkich kabinach.

Podczas targów Aircraft Interiors Expo 2023 w Hamburgu linie lotnicze Air France po raz pierwszy zaprezentowały swój najnowszy fotel klasy biznes na lotach dalekiego zasięgu. Siedzenie, które, rozkłada się do poziomu idealnie płaskiego łóżka ma długość prawie dwóch metrów, a także posiada przesuwane drzwi, które pozwalają stworzyć całkowicie prywatną przestrzeń. Dodatkowo, z myślą o osobach podróżujących razem, w środkowym rzędzie umieszczono fotele z ruchomą przegrodę. Po jej opuszczeniu, pary mają do dyspozycji przytulną, wspólną przestrzeń, odizolowaną od reszty współpasażerów.

W fotele, które opracowano specjalnie dla Air France, zostaną wyposażone najnowsze airbusy A350, które będą stopniowo dołączać do długodystansowej floty przewoźnika, począwszy od lipca bieżącego roku do 2025 roku. Najnowszy nabytek we flocie linii znad Sekwany oferuje 48 foteli w klasie biznes, 32 w premium ekonomicznej oraz 212 miejsc w klasie ekonomicznej.

Air France zamówiły w sumie 41 samolotów wersji A350-900, z czego odebrano już 20 sztuk. Dwudziesty pierwszy dostarczony do Air France airbus A350, nazwany Aix-en-Provence, będzie pierwszym samolotem wyposażonym w nowe fotele, w nowej konfiguracji kabiny. Maszyna wykona swój pierwszy komercyjny lot w lipcu 2023 r.

Poprzez instalację nowego typu foteli w szerokokadłubowych A350 narodowy przewoźnik Francji kontynuuje wdrażanie swoich standardów podróży w zakresie komfortu lotu, których jak dotąd mogli doświadczyć pasażerowie na trasach obsługiwanych przez boeingi 777-300. W ubiegłym roku rozpoczęła się modernizacja tuzina samolotów tego typu, które jako pierwsze wyposażono w nowe kabiny.

Kabina Biznes

Projekt każdego z 48 nowych foteli kabiny biznes opiera się na koncepcji 3 x P, czyli pełnia poziomu, pełnia prywatności i pełnia swobody. Oznacza to, że fotele rozkładają się do poziomu idealnie płaskiego, blisko dwumetrowego lóżka (pełnia poziomu), z miękkim wypełnieniem, o szerokości 53 cm. Po drugie, specyficzny kształt fotela oraz nowe przesuwane drzwi zapewniają strefę prywatności, tworząc dyskretne, indywidualne miejsce do odpoczynku lub pracy podczas lotu. Trzecim istotnym elementem, mocno cenionym przez podróżnych jest pełnia swobody w poruszaniu się na pokładzie. Dzięki przemyślanemu rozmieszczenie foteli w kabinie, każdy ma wygodny dostęp do przejścia między rzędami, bez naruszania spokoju współpasażerów. Podróżnych wchodzących do samolotu wita podświetlany emblemat w postaci skrzydlatego konika morskiego, który nawiązuje do bogatej historii linii. Duże okna kabiny posiadają elektroniczne rolety, które umożliwiają pasażerom samodzielną regulację natężenia światła w trakcie lotu.  

Wełniane tkaniny, skóra licowa, szczotkowane aluminium oraz wyhaftowany na każdym fotelu emblemat firmy, podkreślają francuską sztukę podróżowania oraz styl i dbałość o szczegóły. Przy każdym fotelu klasy biznes umieszczono osobisty mały schowek, który mieści wysokiej jakości słuchawki w funkcją redukcji szumów i lusterko kosmetyczne. To doskonałe miejsce do przechowywania podręcznych drobiazgów potrzebnych w podróży. Drugi schowek, znajdujący się u podnóża fotela, może służyć do wygodnego przechowywania małego akcesorium podróżnego. Siedzenia w pierwszym rzędzie kabiny biznes posiadają dodatkową, komfortową przestrzeń z przodu fotela oraz osobistą szafę z lustrem i dodatkowym schowkiem bagażowym.

Twórcą foteli jest STELIA Aerospace, czyli marka komercyjną należąca do Airbus Atlantic, która zajmuje się projektowaniem wnętrz kabin samolotów, wraz z projektantem Markiem Collinsem z Design Investment, we współpracy z SGK Brandimage, firmą odpowiedzialną za doradztwo w zakresie projektowania i brandingu.

Technologiczne udogodnienia

Najnowszy fotel został wyposażony w szeroki, 20-calowy ekran 4K Ultra High-Definition z powłoką przeciwodblaskową. Jest to największy ekran dostępny w szerokokadłubowej flocie Air France. Korzystając z nowoczesnego interfejsu graficznego nowej generacji, pasażerowie mają dostęp do liczącego 1500 godzin programu rozrywki pokładowej.

Dzięki nowemu połączeniu Bluetooth, pasażerowie mogą korzystać z zasobów m.in. filmowych i muzycznych również przy użyciu własnych słuchawek. Nowy panel dotykowy umożliwia pasażerom zarówno przeglądanie oferty rozrywkowej, jak też łatwe sterowanie otoczeniem fotela - od regulacji pozycji siedzenia po dostosowanie natężenia oświetlenia. Dodatkowo, pasażerowie mają do dyspozycji funkcję „nie przeszkadzać”, która informuje załogę, kiedy podróżny chce odpocząć. Każdy fotel w kabinie biznes jest wyposażony w gniazdka elektryczne i porty USB typu A i C, bezprzewodową ładowarkę indukcyjną, a także pokładowe Wi-Fi, które jest dostępne w całym samolocie.

Dodatkowo, podróżni mają do dyspozycji nową funkcję, która pozwala na podłączenie własnego urządzenia osobistego (smartfon) do ekranu w fotelu i używanie go jako pilota do sterowania. Za pomocą sparowanego z systemem samolotu smartfona, można przeglądać katalog rozrywki pokładowej, czy interaktywną mapę, podczas gdy wybrane treści są wyświetlane na ekranie głównym.

Kabina Premium Economy i klasa ekonomiczna

Premium Economy w airbusie A350 mieści 32 fotele, które powstały również według projektu Collins Aerospace. W tej kabinie Air France oferuje zupełnie nowy typ rozkładanych siedzeń, w które jest już wyposażony pierwszy z dostarczonych Airbusów A350 oraz 12 samolotów Boeing 777-300 ER.

Każde miejsce, którego poszerzone siedzisko wynosi teraz 48 cm, a oparcie odchyla się do 121 stopni oferuje zwiększoną przestrzeń na nogi, która wynosi 94 cm. Poza tym, fotel poddano kilku dodatkowym usprawnieniom, znacznie wpływającym na komfort. Po pierwsze, przeprojektowano poduszki siedzeń, które są bardziej miękkie i sięgają do poziomu ramienia. Po drugie, fotele zyskały szlachetnie wykończoną tapicerkę w granatową jodełkę. Po trzecie, zagłówek podlega 4-stopniowej regulacji. Ponadto w kabinie Premium Economy wymieniono słuchawki, które mają teraz funkcję redukcji szumu i są zintegrowane z fotelem, dla łatwiejszego użycia w dowolnym momencie lotu. Fotel posiada również indywidualną lampkę do czytania, porty USB-A i USB-C oraz dużo miejsca do przechowywania bagażu podręcznego.

Kabina ekonomiczna w airbusie A350 jest wyposażona w 212 foteli, które powstały we współpracy z firmą Safran Seats. Każde siedzenie o szerokości 46 cm, które można rozłożyć do 119 stopni, posiada 79 cm przestrzeni na nogi oraz ergonomicznie zaprojektowane oparcie, ze wzmocnionym podparciem po bokach. Ponadto teraz, podróżni mają do dyspozycji osobisty uchwyt na smartfon lub tablet zintegrowany z oparciem fotela oraz dwa porty USB – typ C i A.

Zarówno kabina Premium Economy, jak i Ekonomiczna zostały wyposażone w nowe indywidualne monitory 4K Ultra High-Definition i wymiarach 13,3 cala ze specjalną powłoką przeciwodblaskową. Dzięki połączeniu Bluetooth dostępnemu również w kabinie ekonomicznej, przy odbiorze programu rozrywki pokładowej pasażerowie mogą korzystać z własnych słuchawek. Nowa funkcja pozwala również podłączyć własnego smartfona bezpośrednio do ekranu w fotelu i używać go jako pilota do sterowania treścią na głównym ekranie.

We wszystkich kabinach nowego airbusa A350 pasażerowie mają dostęp do pokładowego Wi-Fi, w ramach oferty Air France Connect. Do wyboru są trzy pakiety dostępu do Internetu, a wśród nich bezpłatna opcja „Message”, dzięki której podróżni mogą korzystać z popularnych komunikatorów, a także przeglądać treści związane z ich lotem i przesiadkami.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Airbus potwierdza wzrost produkcji A220. Wersja 500 nieco później

Biznes i przemysł

Airbus potwierdza wzrost produkcji A220. Wersja 500 nieco później

Piotr Bożyk 25 listopada 2023

Emirates: Pierwszy na świecie lot A380 z pełnym wykorzystaniem SAF

Biznes i przemysł

Linie airBaltic odebrały 45. airbusa A220-300

Pasażer i linie lotnicze

Linie airBaltic odebrały 45. airbusa A220-300

Piotr Bożyk 23 listopada 2023

Zobacz również:

90 lat Air France. Szyk, elegancja i legendarny Concorde

Pasażer i linie lotnicze

90 lat Air France. Szyk, elegancja i legendarny Concorde

inf. pras. 15 listopada 2023

Air France: Popyt na loty do i z Polski jest zadowalający

Pasażer i linie lotnicze

Air France wycofa się z paryskiego portu Orly

Infrastruktura i lotniska

Air France wycofa się z paryskiego portu Orly

Mateusz Kieruzal 20 października 2023

Pozostałe z wątku:

Airbus potwierdza wzrost produkcji A220. Wersja 500 nieco później

Biznes i przemysł

Airbus potwierdza wzrost produkcji A220. Wersja 500 nieco później

Piotr Bożyk 25 listopada 2023

Emirates: Pierwszy na świecie lot A380 z pełnym wykorzystaniem SAF

Biznes i przemysł

Linie airBaltic odebrały 45. airbusa A220-300

Pasażer i linie lotnicze

Linie airBaltic odebrały 45. airbusa A220-300

Piotr Bożyk 23 listopada 2023

Zobacz również:

90 lat Air France. Szyk, elegancja i legendarny Concorde

Pasażer i linie lotnicze

90 lat Air France. Szyk, elegancja i legendarny Concorde

inf. pras. 15 listopada 2023

Air France: Popyt na loty do i z Polski jest zadowalający

Pasażer i linie lotnicze

Air France wycofa się z paryskiego portu Orly

Infrastruktura i lotniska

Air France wycofa się z paryskiego portu Orly

Mateusz Kieruzal 20 października 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5