Linie Air France są w trakcie modernizacji swoich kabin klasy ekonomicznej premium, która teraz nosi nową nazwę „Premium”. Kabiny te są zlokalizowane między klasą biznes a ekonomiczną i dostępne na lotach międzykontynentalnych Air France. Teraz, we wspomnianych kabinach w boeingach B777 i airbusach A350-900 są stopniowo instalowane nowe fotele, które wyposażono w liczne udogodnienia. Pasażerowie także doświadczą nowej jakości w odbiorze rozrywki pokładowej oraz zasmakują ulepszonego menu, opracowanego przez cenionych francuskich szefów kuchni.
Air France zaczął oferować podróże w kabinach pośrednich od 2009 roku. Produkt pod nazwą „Premium Economy” został stworzony z myślą o klientach poszukujących większej wygody niż oferuje klasa ekonomiczna, jednak w niższej cenie niż klasa biznes. Aktualnie przeprowadzana kompleksowa modernizacja kabin obejmuje także zmianę nazwy. Linia doszła do wniosku, że teraz produkt będzie nosił nazwę „Premium”, aby podkreślić wyższy standard i komfort podczas podróży w tej odrębnej kabinie, w której podróżni mogą cieszyć się większą przestrzenią i poczuciem prywatności. Linia zapewnia, że do końca 2025 roku blisko 80 procent jej floty będzie wyposażone w kabiny Premium po liftingu.
Fotel i otoczenie
Pasażerowie zmodernizowanej kabiny Premium teraz podróżują w najnowszym modelu rozkładanego fotela, którego poszerzone oparcie odchyla się do 124 stopni. Fotel poddano kilku usprawnieniom, znacznie wpływającym na komfort podróży. Po pierwsze, zwiększono przestrzeń na nogi, która w zależności od typu samolotu wynosi teraz od 94 do 97 centymetrów*. Po drugie, przeprojektowano siedzisko, które wypełnia miękka pianka i zastosowano przyjemną w dotyku nową tapicerkę w jodełkę. Każdy fotel jest wyposażony w regulowany podnóżek. Odnowione wnętrze kabiny urządzono w odcieniach granatu i błękitu – kolorach charakterystycznych dla Air France i kabiny Premium. Czerwony akcent będący znakiem rozpoznawczym firmy zdobi zagłówki siedzeń, poduszki, koce, a także widnieje na indywidualnych zestawach podróżnych dla gości tej klasy i na tacach z posiłkami.
Rozrywka pokładowa
Podróżni w kabinie Premium korzystają teraz z szerokich, antyodblaskowych ekranów dotykowych Ultra HD o przekątnej 13,3 cala i rozdzielczości 4K, dla lepszego odbioru liczącej 1500 godzin oferty rozrywki pokładowej. Dzięki połączeniu Bluetooth, można sparować własnego smartfona z systemem rozrywki pokładowej, aby używać go jako pilota lub wygodnie przeglądać na nim katalog programów*.
W kabinie Premium wymieniono też słuchawki, które mają funkcję redukcji szumu i są zintegrowane z fotelem, dla łatwiejszego użycia w dowolnym momencie lotu. Każdy fotel posiada również indywidualne gniazdka i porty USB, a wszyscy mają dostęp do pokładowego Wi-Fi. Aktualnie Internet jest oferowany w trzech różnych pakietach, w zależności od potrzeb, przy czym korzystanie z popularnych komunikatorów oraz informacje o połączeniach lotniczych i przesiadkach są dostępne za darmo. Od lata 2025 Air France zacznie oferować całkowicie bezpłatny Internet, instalując stopniowo nowe Wi-Fi od Starlinka we wszystkich swoich samolotach.
Ulepszone menu
Goście klasy Premium są witani kieliszkiem szampana.** Serwis pokładowy obejmuje pełen posiłek we francuskim stylu, który składa się z przekąski, przystawki, dania gorącego (dwie opcje do wyboru), deski serów oraz deseru, które są serwowane na przyjaznej środowisku zastawie ze sztućcami ze stali nierdzewnej.
Aktualne menu opracowuje ceniony francuski szef kuchni Frédéric Simonin, który jest zdobywcą jednej gwiazdki Michelin i Meilleur Ouvrier de France. Pasażerowie podróżujący w Premium z Paryża, Gwadelupy, Martyniki, Gujany Francuskiej i Reunion mają do wyboru dwa dania na ciepło, w tym opcję wegetariańską: kurczak w sosie śliwkowym, z groszkiem, czerwoną cebulą i szparagami lub zapiekanka makaronowa Trofie z borowikami i szparagami. Dania są regularnie urozmaicane o nowe opcje. Szef kuchni tworzy menu we współpracy z firmą Servair, światowym liderem w cateringu lotniczym, wybierając świeże, lokalne i sezonowe produkty, a także mięso, drób, produkty mleczne i jaja w 100 procentach pochodzące z Francji, jak też ryby ze zrównoważonych połowów, zgodnie ze standardami firmy.
Oferta deserów została ostatnio urozmaicona o nowe opcje tak, aby zadowolić nawet najbardziej wymagające podniebienia. Pasażerowie mogą spróbować chrupiących waniliowych ptysi i fondantu czekoladowego. Ponadto, podczas lotów trwających dłużej niż 9 godzin, pomiędzy posiłkami są serwowane tradycyjne lody z Prowansji, które są dostępne w dwóch smakach - waniliowym lub z mlecznej czekolady z karmelizowanymi migdałami.
Na pokładzie nie może zabraknąć napojów, a szeroka oferta obejmuje propozycje alkoholowe i bezalkoholowe oraz opcje zimne i gorące. W kabinie Premium, poza powitalnym szampanem, serwowane są wina i francuskie piwa. Niebawem, nowy sommelier Air France - Xavier Thuizat przygotuje dla gości linii nową ofertę francuskich win, szampanów i wysokoprocentowych alkoholi, których będzie można spróbować od najbliższej wiosny.
Pierwszeństwo na lotnisku w ramach SkyPriority
Klienci podróżujący w kabinie Premium korzystają ze szeregu udogodnień oferowanych w ramach SkyPriority na lotniskach. Obejmują one między innymi dedykowane (oznaczone SkyPriority) stanowiska odprawy i nadawania bagażu, a także osobne, szybsze przejścia przez punkty kontrolne. Ponadto SkyPriority uprawnia do pierwszeństwa przy wejściu na pokład i szybszego odbioru bagażu z taśmy bagażowej.
*w zależności od typu samolotu **w zależności od rozkładu
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.