Partner serwisu
Biznes i przemysł

Air France: TiSeat 2X nowym fotelem dla floty E190 (zdjęcia)

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
29-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
29-05-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Expliseat podczas targów Aircraft Interiors Expo w Hamburgu zaprezentował nowy fotel TiSeat 2X. Linie Air France zostały pierwszą linią, która wybrała te fotele dla programu odnowy kabin pasażerskich floty embraerów E190 obsługiwanej przez regionalną spółkę zależną HOP!

Air France wybrał fotel TiSeat 2X ze względu na jego charakterystyczną estetykę i funkcjonalność, osadzone w lekkiej i wytrzymałej konstrukcji. Zaprojektowany przez Andreę Mocellina, projektanta motoryzacyjnego i lotniczego, fotel TiSeat 2X oferuje pasażerom nowe doznania. Nowe fotele otrzymają tylko embraery E190, natomiast E170 będą stopniowo wycofywane i zastępowane większymi E-Jetami.

Pierwsze loty E190 Air France wyposażonego w fotele TiSeat 2X spodziewane są jesienią tego roku.

TiSeat 2X jako obietnica nowego komfortu podczas lotów krótko- i średniodystansowych

Nowy fotel zawiera wszystko, co sprawia, że produkty Expliseat są tak idealnie dopasowane do użytkowanika: ultralekką konstrukcję w całości wykonaną z włókna węglowego i tytanu, z komponentami pochodzącymi z recyklingu i minimalną ilością plastiku, o 30 proc. lżejszą niż tradycyjne fotele. Każdy fotel jest pokryty skórą i ergonomiczną pianką zapewniającą dodatkowy komfort.

Po obu stronach fotela pasażerowie mają do dyspozycji łatwo dostępne funkcje, a po zajęciu miejsca, oparcie przedniego fotela oferuje wszystkie opcje zaprojektowane zgodnie ze standardami Air France.

Powiększony stolik, przeznaczony do pracy, cateringu podczas lotu i rozrywki, jest kompatybilny ze wszystkimi formatami laptopów. Trzy w pełni zintegrowane górne przezroczyste kieszenie na literaturę na spodzie tacy mogą być używane do przechowywania dokumentów i czasopism.

Tzw. uchwyt PED (personal electronic device), wyposażony w porty USB A i C, zapewnia możliwość umiejscowienia drugiego tabletu na wysokości oczu. To połączenie innowacji, technologii i ergonomii, stanowi centralny element fotela. Po otwarciu fotela dwa pierścienie rozkładają się tak, aby pomieścić kubki. Żebrowana powierzchnia zapewnia stabilne miejsce na telefon lub tablet. Zaprojektowany bez wystających kątów, po zamknięciu uchwyt PED płynnie wtapia się w oparcie, tworząc nowoczesny i jednolity design.

Po zajęciu miejsca, niezależnie od tego, czy pasażer pracuje, czy odpoczywa, to korzysta z ergonomii podłokietnika, podnóżka i niewidocznego mechanizmu zagłówka. Wszystkie te elementy są zintegrowane w jednolitej, jednoczęściowej obudowie, a jak zapewnia producent, wygląd przedniej części fotela, komfort amortyzacji i wysokiej jakości zagłówek pasują do ogólnego projektu fotela.

Expliseat, Air France i Andrea Mocellin

Aby stworzyć fotel TiSeat 2X, Expliseat zebrał zespół projektowy złożony ze specjalistów w dziedzinie ergonomii siedzeń, swoich inżynierów i Andrei Mocellina. Projektant dobrze zaznajomiony z kodami high-end, inspirując się współpracą z Ferrari, Pininfariną i wspólnym klientem Expliseat, Lilium, postawił się w sytuacji pasażera, który właśnie wszedł na pokład, aby określić, jak poprawić wrażenia użytkownika.

- Dzięki TiSeat 2X i zaufaniu Air France, Expliseat otwiera nową kartę w swojej historii. Nasze podejście do ciągłych innowacji i przyspieszenie industrializacji pozwala nam coraz bardziej zwracać uwagę na oczekiwania naszych klientów i ich pasażerów, w czasach, gdy zapotrzebowanie na odpowiedzialne i przyjemne podróże jest najwyższe. TiSeat 2X to idealne połączenie zrównoważonego rozwoju, komfortu, funkcjonalności i wytrzymałości - powiedział Amaury Barberot, prezes i dyrektor generalny firmy Expliseat.

Na długo przed zaprojektowaniem nowej linii foteli analizowane były wszystkie możliwe scenariusze użytkowania: optymalna pozycja do jedzenia, picia, relaksu, ładowania telefonu, pracy lub wieszania kurtki. Wszystko to musiało łączyć w sobie elegancję i funkcjonalność, aby spełnić standardy Air France.

- Ten projekt retrofitu kabin naszej floty embraerów 190 jest w pełni zgodny ze strategią Air France mającą na celu unowocześnienie oferty produktów i usług na siatce krótkich i średnich tras. Inwestycja w wysokości około 20 mln euro znacznie poprawi komfort podróży naszych klientów, którzy z pewnością docenią zwiększony komfort i design tych zupełnie nowych kabin. Chciałbym podziękować wszystkim zespołom Expliseat i Air France za wyjątkową współpracę przy produkcji tego wygodnego, wytrzymałego i lżejszego fotela - powiedział Fabien Pelous, wiceprezes Air France ds. doświadczenia klientów.

Materiał z AIX 2024 powstał przy współpracy z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LPR wycofało pierwszego piaggio P180 SP-MXH (zdjęcia)

Biznes i przemysł

LPR wycofało pierwszego piaggio P180 SP-MXH (zdjęcia)

Redakcja 26 maja 2024

Samoloty napędzane wodorem? Airbus kontynuuje badania

Biznes i przemysł

Brussels Airlines wykluczają A321XLR i A330neo

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Nowości w ofercie Air France: Brazylia, Malediwy i Szwecja

Pasażer i linie lotnicze

Nowości w ofercie Air France: Brazylia, Malediwy i Szwecja

Air France 20 maja 2024

LOT pozyskał trzy embraery E195-E2!

Pasażer i linie lotnicze

LOT pozyskał trzy embraery E195-E2!

Mateusz Kieruzal/ Łukasz Malinowski 07 maja 2024

Finnair nieco odsuwa temat odnowienia floty wąskokadłubowej

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

LPR wycofało pierwszego piaggio P180 SP-MXH (zdjęcia)

Biznes i przemysł

LPR wycofało pierwszego piaggio P180 SP-MXH (zdjęcia)

Redakcja 26 maja 2024

Samoloty napędzane wodorem? Airbus kontynuuje badania

Biznes i przemysł

Brussels Airlines wykluczają A321XLR i A330neo

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Nowości w ofercie Air France: Brazylia, Malediwy i Szwecja

Pasażer i linie lotnicze

Nowości w ofercie Air France: Brazylia, Malediwy i Szwecja

Air France 20 maja 2024

LOT pozyskał trzy embraery E195-E2!

Pasażer i linie lotnicze

LOT pozyskał trzy embraery E195-E2!

Mateusz Kieruzal/ Łukasz Malinowski 07 maja 2024

Finnair nieco odsuwa temat odnowienia floty wąskokadłubowej

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5