Partner serwisu
Biznes i przemysł

Air France wycofuje pierwszego Airbusa A380

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-11-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Onemileatatime.com

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Air France wycofuje pierwszego Airbusa A380
fot. Air France
Linie lotnicze Air France wycofały pierwszego Airbusa A380 ze swojej siatki połączeń. Przewoźnik zapowiedział pozbycie się dziesięciu Super Jumbo, które ma w swojej flocie, do 2022 roku.

W sobotę rano (23 listopada) Air France wycofał swojego pierwszego Airbusa A380 o rejestracji F-HPJB. Samolot obsługiwał m.in. trasę Paryż – Malta oraz Paryż – Johannesburg. Ze stolicy Francji latał także do Los Angeles.

Kolejna linia wycofuje A380

Tym samym Air France stał się drugą linią lotniczą na świecie – po Singapore Airlines – która zaczyna wycofywać Airbusa A380 ze swojej siatki połączeń. Super Jumbo należący do Singapurczyków został zezłomowany w maju tego roku, po 12 latach służby. Niedawno informowaliśmy o zakończeniu rozbiórki tej maszyny.

Pierwszy wycofany przez Air France A380 został wydzierżawiony od Dr. Peters Group – tej samej firmy, która wynajęła swoje maszyny A380 Singapore Airlines – więc samolot zostanie teraz pozbawiony barw francuskiego przewoźnika.

Produkcja A380 dobiegnie końca w 2021 roku, ze względu na niewielkie zainteresowanie innych linii lotniczych tym gigantycznym samolotem. Przewoźnicy stawiają obecnie na mniejsze, ale bardziej wydajne maszyny dwusilnikowe. Jedyną linią, która pozostaje właścicielem ogromnej floty A380 jest Emirates. Władze przewoźnika znad Zatoki uważają wręcz, że pozostali przewoźnicy nie potrafią właściwie użytkować Super Jumbo, jednak i oni stopniowo zmniejszają liczbę tych maszyn u siebie.

Air France nie chce Super Jumbo


Decyzję o wycofaniu do 2022 roku wszystkich 10 Airbusów A380, Air France podjęło już ostatecznie. Będzie tym samym pierwszą linią lotniczą na świecie, która tego dokona. Wcześniej francuski przewoźnik miał plany wycofać jedynie kilka sztuk tego samolotu ze swojej floty, odświeżyć i przywrócić do służby. Tak się jednak nie stało, a pomysł upadł.

Co ostatecznie zadecydowało o wycofaniu się Air France z A380? Władze linii wyjaśniają, że rynki, na których można latać samolotami A380 są ograniczone – zwłaszcza, gdy istnieje dostęp do mniejszych i bardziej oszczędnych samolotów dwusilnikowych. To jednak nie jedyny argument – odświeżenie wnętrza Super Jumbo kosztowałoby około 45 mln euro za konstrukcję każdej maszyny. Ponadto samoloty te są zawodne, co oznacza często opóźnione, lub nawet odwoływane loty. Airbusy A380, niegdyś skonstruowane jako przyszłość lotnictwa, odchodzi w niebyt na naszych oczach.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LATAM Airlines zamawiają kolejne Dreamlinery

Pasażer i linie lotnicze

LATAM Airlines zamawiają kolejne Dreamlinery

Piotr Bożyk 27 grudnia 2023

Avolon zamówił 40 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Avolon zamówił 40 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 26 grudnia 2023

Air Corsica zamawia kolejne ATR-y 72-600

Pasażer i linie lotnicze

Air Corsica zamawia kolejne ATR-y 72-600

Piotr Bożyk 26 grudnia 2023

Zobacz również:

A380 częścią hotelu w Tuluzie? Projekt inżyniera Airbusa

Infrastruktura i lotniska

A380 linii Emirates dolecą jesienią już do 27 miast na świecie

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

LATAM Airlines zamawiają kolejne Dreamlinery

Pasażer i linie lotnicze

LATAM Airlines zamawiają kolejne Dreamlinery

Piotr Bożyk 27 grudnia 2023

Avolon zamówił 40 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Avolon zamówił 40 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 26 grudnia 2023

Air Corsica zamawia kolejne ATR-y 72-600

Pasażer i linie lotnicze

Air Corsica zamawia kolejne ATR-y 72-600

Piotr Bożyk 26 grudnia 2023

Zobacz również:

A380 częścią hotelu w Tuluzie? Projekt inżyniera Airbusa

Infrastruktura i lotniska

A380 linii Emirates dolecą jesienią już do 27 miast na świecie

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5