Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Air New Zealand odebrały 30. ATR-a 72-600

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
26-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Linia Air New Zealand (ANZ) odebrała pod koniec grudnia ub.r. jubileuszowego 30. ATR-a 72-600. Natomiast w połowie stycznia br. maszyna o rejestracji ZK-MZG i oznaczeniu MSN 1709 zadebiutowała na krajowej siatce połączeń ANZ - poinformował nowozelandzki przewoźnik w oficjalnym komunikacie.

Najnowszy ATR przybył do Nowej Zelandii 29 grudnia 2024 r. po tygodniowej podróży od producenta w Tuluzie. Jego przebazowanie to ponad 20 tys. kilometrów z międzylądowaniami w Heraklionie, Rijadzie, Omanie, Hajdarabadzie, Kuala Lumpur, Denpasar, Darwin i Brisbane przed lądowaniem w Christchurch.

Baden Smith, dyrektor generalny Air New Zealand ds. strategii, sieci i floty, powiedział, że pojawienie się najnowszego ATR jest cennym dodatkiem do usług linii w regionie.

- ATR to fantastyczny samolot, który stanowi trzon naszej krajowej sieci dla klientów regionalnych. Wyjątkowo dobrze sprawdza się w unikalnych warunkach operacyjnych Nowej Zelandii, zapewniając oszczędność paliwa, niezawodność i możliwość dostępu do mniejszych lotnisk. Wszechstronność samolotu zapewnia nam możliwość utrzymania solidnej i odpornej usługi, skutecznie łącząc nasze społeczności na całym morzu. Wprowadzenie naszego 30. ATR 72-600 do służby jest kamieniem milowym dla Air New Zealand. Dodanie tego samolotu zapewni istotne wsparcie dla naszej floty turbośmigłowej, pomagając w zapewnieniu elastyczności konserwacji i utrzymaniu niezawodności naszych usług dla pasażerów regionalnych - skomentował Smith.

Nowy ATR jest wyposażony w najnowsze silniki Pratt & Whitney PW127XT, które zostały tak unowocześnione, aby zapewnić dodatkowe 3 proc. oszczędności paliwa w porównaniu do swojego poprzednika PW127M. Warto dodać, że jest to pierwszy z dwóch ATR 72-600 Air New Zealand wyposażony w ten typ silnika. Kolejny dotrze w połowie roku i będzie posiadał Internet od Starlink. Modyfikacja ta otrzymała kilka dni temu certyfikat od EASA.

ANZ obsługują maszyny ATR od 13 lat, a pierwszy z nich został dostarczony w 2012 roku. W tym czasie flota ATR-ów Air New Zealand przyczyniła się do rozwoju regionalnej siatki połączeń przewoźnika. Szacuje się, że od 2012 r. ATR-y przewiozły 33,2 miliona pasażerów Air New Zealand w ponad 610,8 tys. lotów po całym kraju.

Flota ANZ

Obecnie flota Air New Zealand składa się ze 112 samolotów: 30 ATR-ów 72-600, 23 De Havillandów Canada Dash 8-300, 17 airbusów A320, sześciu A320neo, 12 A321neo, 10 boeingów B777-300ER oraz 14 B787-9 Dreamliner. Linia oczekuje na dostawę 13 samolotów: czterech airbusów A321neo, jednego ATR-a 72-600, pięciu boeingów B787-9 oraz trzech B787-10 Dreamliner.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Austrian planuje odroczenie wycofania boeingów B767

Pasażer i linie lotnicze

Austrian planuje odroczenie wycofania boeingów B767

Piotr Bożyk 25 stycznia 2025

B777 ukraińskiej linii SkyLine Express powrócił do latania

Pasażer i linie lotnicze

COMAC: Budowa 50 C919 planem na 2025

Biznes i przemysł

COMAC: Budowa 50 C919 planem na 2025

Mateusz Kieruzal 25 stycznia 2025

Zobacz również:

Air New Zealand: Nie ma nowych samolotów, nie będzie redukcji emisji

Prawo i polityka

Air New Zealand: Nie ma nowych samolotów, nie będzie redukcji emisji

Rafał Dybiński 30 lipca 2024

Air New Zealand zamawia kolejne ATR-y 72-600

Pasażer i linie lotnicze

Air New Zealand zamawia kolejne ATR-y 72-600

Piotr Bożyk 27 sierpnia 2023

Air New Zealand zważą 10 tys. pasażerów. "Pomożecie nam latać bezpiecznie"

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Austrian planuje odroczenie wycofania boeingów B767

Pasażer i linie lotnicze

Austrian planuje odroczenie wycofania boeingów B767

Piotr Bożyk 25 stycznia 2025

B777 ukraińskiej linii SkyLine Express powrócił do latania

Pasażer i linie lotnicze

COMAC: Budowa 50 C919 planem na 2025

Biznes i przemysł

COMAC: Budowa 50 C919 planem na 2025

Mateusz Kieruzal 25 stycznia 2025

Zobacz również:

Air New Zealand: Nie ma nowych samolotów, nie będzie redukcji emisji

Prawo i polityka

Air New Zealand: Nie ma nowych samolotów, nie będzie redukcji emisji

Rafał Dybiński 30 lipca 2024

Air New Zealand zamawia kolejne ATR-y 72-600

Pasażer i linie lotnicze

Air New Zealand zamawia kolejne ATR-y 72-600

Piotr Bożyk 27 sierpnia 2023

Air New Zealand zważą 10 tys. pasażerów. "Pomożecie nam latać bezpiecznie"

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5