Linie Air New Zealand (ANZ) zamówiły kolejne dwa nowe ATR-y 72-600 wraz z opcjami na kolejne dwie maszyny tego typu. Dostawy zaplanowano na drugą połowę 2024 r. i początek 2025 r. ANZ będą wówczas dysponować czwartą co do wielkości flotą ATR-ów na świecie.
Dodatkowe samoloty będą wspierać rozwój linii, jeszcze bardziej wzmacniając jej siatkę połączeń w całej Nowej Zelandii. ATR-y 72-600 linii ANZ zabierają obecnie na pokład 68 pasażerów w konfiguracji jednej klasy - ekonomicznej, a pierwszy z nich został dostarczony do przewoźnika w październiku 2012 r. Po dostawie ostatniego zamówionego ATR-a 72-600 nowozelandzka linia będzie czwartym co do wielkości operatorem tych maszyn na świecie.
Nowe samoloty ATR będą wyposażone także w
silniki PW127XT, które zapewnią 3 proc. poprawę efektywności paliwowej dzięki zastosowaniu technologii wtrysku. Nowy silnik zużywać będzie o ponad 40 proc. mniej paliwa w porównaniu z innymi regionalnymi odrzutowcami, co przekłada się na podobny odsetek oszczędności przy emisji CO2. Silnik jest kompatybilny ze zrównoważonymi paliwami lotniczymi (SAF), zgodnie z celem ATR-a, jakim jest osiągnięcie 100 proc. kompatybilności z SAF do 2025 r. i pomaga klientom w wypełnieniu ich zobowiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju, aby osiągnąć zerową emisję w lotnictwie do 2050 r.
- Nasze ATR 72-600 są integralną częścią krajowej siatki połączeń Air New Zealand. Ze względu na niewielki rozmiar Nowej Zelandii i dobrze skomunikowaną sieć, samoloty ATR doskonale sprawdzają się w utrzymywaniu połączeń między 20 lotniskami, między którymi latamy. Ponieważ popyt na podróże lotnicze jest wysoki, szczególnie w Nowej Zelandii, cieszymy się, że od końca 2024 r. do naszej floty dołączą nowe samoloty ATR - powiedział Baden Smith, dyrektor generalny Air New Zealand ds. strategii flotowej i dostaw.
Flota ANZObecnie flota Air New Zealand składa się ze 106 samolotów: 29 ATR-ów 72-600, 23 De Havillandów Canada Dash 8-300, 17 airbusów A320, sześciu A320neo, 10 A321neo, siedem boeingów B777-300ER oraz 14 B787-9 Dreamliner. Linia oczekuje na dostawę 22 samolotów: pięciu airbusów A320neo, sześciu A321neo, dwóch ATR-ów 72-600, jednego boeinga B777-300ER oraz ośmiu B787-9 Dreamliner.