Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Air Niugini wybrały airbusy A220 jako następcę fokkerów F70/100

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-08-2023
Ostatnia modyfikacja:
18-08-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Air Niugini wybrały airbusy A220 jako następcę fokkerów F70/100
Fot. Airbus Media
Airbus jest bliski zdobycia kolejnego zamówienia na A220 po tym, jak linie Air Niugini w tym tygodniu wybrały ten typ samolotu do zastąpienia swojej starzejącej się floty fokkerów F70 i F100. Zamówienie 11 A220 musi zostać jeszcze sfinalizowane, ale linia lotnicza z Papui Nowej Gwinei spodziewa się odebrać pierwszy samolot na początku 2025 r.

Zamówienie zostało zatwierdzone przez Krajową Radę Wykonawczą Papui Nowej Gwinei i sprawi, że Air Niugini będzie pierwszym operatorem tego typu w tej części świata. W 2019 r. pojawiły się doniesienia, że linie rozważa zakup embraerów E195-E2. Obecnie wiadomo, że zamówienie obejmuje zarówno mniejszą wersję A220-100 jak i większą A220-300. Jednak na razie Air Niugini nie określiło dokładnego podziału zamówienia ani żadnych przyszłych praw do zakupu kolejnych maszyn. Dzięki zasięgowi 6400 km, Airbusy mogą latać znacznie dalej niż Fokker F100 (4300 km) lub F70 (3410 km) zarówno na trasach krajowych, jak i międzynarodowych z Port Moresby.

Dodatkowo Airbus oferuje więcej miejsc w swoim samolocie regionalnym. Jeśli Air Niugini zastąpi F70 modelami A220-100 i utrzyma kabinę jednoklasową, liczba foteli może wzrosnąć z 80 do 1202. Samoloty F100 są wyposażone w 101 foteli, w tym osiem w klasie biznes. Natomiast liczba miejsc w konfiguracji dwóch klas podróży dla A220-300 wynosi 130 foteli.

- To pierwszy raz, kiedy Air Niugini kupuje zupełnie nowe odrzutowce regionalne. Przechodzimy z technologii analogowej na cyfrową. Samoloty odrzutowe Fokker spełniły swoją rolę przez ostatnie 25 lat i nadszedł czas, aby zastąpić je samolotem zmieniającym zasady gry - powiedział Gary Seddon, pełniący obowiązki dyrektora generalnego linii Air Niugini.

Warto dodać, że zamówienie w Airbusie jest częścią planu odnowienia floty Air Niugini. W czerwcu br. linia ogłosiła podpisanie kontraktu z Boeingiem na dwa samoloty B787-8 Dreamliner, które mają zostać dostarczone w 2025 r.

Przewoźnik i jej flota

Air Niugini powstało dokładnie 50 lat temu w 1973 r. Linia obsługuje głównie połączenia krajowe z Port Moresby w Papui-Nowej Gwinei, a także loty międzynarodowe w regionie Azji i Pacyfiku, w tym do Australii, Singapuru, na Wyspy Salomona i Fidżi.

Flota przewoźnika składa się obecnie z 20 samolotów: jednego boeinga B737-800, dwóch B767-300ER, sześciu fokkerów F70, siedmiu F100, jednego De Havillanda Canada DHC-8-300 oraz trzech DHC-8-400. Linia oczekuje na dostawę 20 samolotów: 11 airbusów A220, trzech De Havilland Canada DHC-8-400, dwóch boeingów B787-8 Dreamliner oraz trzech używanych B737-800.

Rodzina A220

Do końca lipca br. zamówiono już 806 maszyn A220: 93 A220-100 oraz 713 A220-300 (potwierdzone zamówienia tzw. firm), z czego dostarczono już 276 samolotów tego typu do 16 linii lotniczych: 56 A220-100 oraz 220 A220-300. Największe floty A220 na świecie posiadają obecnie trzy linie: Delta Air Lines (62), airBaltic (42) oraz Swiss (30).

Rodzina maszyn A220 (dawna CSeries) jest produkowana w dwóch wersjach A220-100 (CS100) i A220-300 (CS300), które zabierają na pokład kolejno od 110/120 do 145/160 pasażerów. A220 został zaprojektowany z myślą o wydajności i łączy on najnowocześniejsze elementy aerodynamiki, zaawansowane materiały kompozytowe i najnowszej generacji silniki turbowentylatorowe Pratt & Whitney, zapewniając co najmniej 20-25 proc. niższe zużycie paliwa w porównaniu do samolotów poprzedniej generacji. Samolot jest również znacznie cichszy i posiada czterokrotnie mniejszy ślad akustyczny. Od 2020 r. maksymalna masa startowa samolotu A220 (MTOW) wzrosła dokładnie o 2268 kg (2,3 t). Nowy MTOW zwiększa także maksymalny zasięg do 6204 km (3350 nm) dla A220-300 oraz 6300 km (3400 nm) dla A220-100, czyli około 833 km (450 nm) więcej niż obecnie. Do 2019 r. podstawowa maksymalna masa do startu (MTOW) wynosiła 60,8 t dla A220-100 i 67,6 t dla A220-300. Dzięki zwiększeniu jej o 2,3 t wynosi ona kolejno 63,1 i 69,9 t.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Emirates zamówiły kolejnych 15 airbusów A350-900

Biznes i przemysł

Emirates zamówiły kolejnych 15 airbusów A350-900

inf. pras. 16 listopada 2023

Ethiopian zamawia kolejne boeingi B737 MAX i B787

Biznes i przemysł

Enter Air pozyska kolejne B737 MAX

Biznes i przemysł

Enter Air pozyska kolejne B737 MAX

Mateusz Kieruzal 16 listopada 2023

Zobacz również:

Air Niugini potwierdzają zamówienie airbusów A220

Biznes i przemysł

Air Niugini potwierdzają zamówienie airbusów A220

Piotr Bożyk 03 listopada 2023

Air Niugini zamówiły dwa boeingi B787-8 Dreamliner

Pasażer i linie lotnicze

Air Niugini odporne na pandemię. Egzotyczny przewoźnik lata już pół wieku

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Emirates zamówiły kolejnych 15 airbusów A350-900

Biznes i przemysł

Emirates zamówiły kolejnych 15 airbusów A350-900

inf. pras. 16 listopada 2023

Ethiopian zamawia kolejne boeingi B737 MAX i B787

Biznes i przemysł

Enter Air pozyska kolejne B737 MAX

Biznes i przemysł

Enter Air pozyska kolejne B737 MAX

Mateusz Kieruzal 16 listopada 2023

Zobacz również:

Air Niugini potwierdzają zamówienie airbusów A220

Biznes i przemysł

Air Niugini potwierdzają zamówienie airbusów A220

Piotr Bożyk 03 listopada 2023

Air Niugini zamówiły dwa boeingi B787-8 Dreamliner

Pasażer i linie lotnicze

Air Niugini odporne na pandemię. Egzotyczny przewoźnik lata już pół wieku

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5