Embraer i nigeryjska linia Air Peace ogłosili w piątek (14 września) sfinalizowanie zamówienia na pięć samolotów E175 wraz z opcjami na kolejne dwie maszyny tego typu. Wartość zamówienia, według ceny katalogowej, wynosi 288,3 mln dolarów amerykańskich.
Według wstępnych zapowiedzi dostawy 88-miejscowych samolotów rozpoczną się w 2024 r., a ta strategiczna decyzja stanowi znaczący krok naprzód i jest zgodna z realizowaną przez Air Peace strategią modernizacji floty. Linia chce stać się operatorem największej i najmłodszej floty samolotów w Afryce, a co za tym idzie poprawić krajową i regionalną siatkę połączeń co toruje drogę do dalszej ekspansji regionalnej.
Zamówione E-Jety, to tzw. E175 Plus z poprawioną wydajność paliwową o ponad 6,4 proc. w porównaniu ze „zwykłymi” E175. Lepsze osiągi maszyny są możliwe dzięki zmodernizowanym silnikom General Electric GE CF34-8E, a także nowemu kształtowi wingletów, które dodatkowo wydłużono.
- To kolejny ważny krok pomagający zrealizować naszą ambicję połączenia Nigerii z całym kontynentem afrykańskim, jednocześnie zasilając pasażerów lotami długodystansowymi z naszego hubu w Lagos. Zakup umożliwi nam dalszą realizację naszej inicjatywy "no-city-left-behind" - łączność jest tym, czego wymagają nasi pasażerowie i Afryka. Transakcja toruje również drogę do ustanowienia lokalnych możliwości obsługi technicznej samolotów w Nigerii, przy bezpośrednim wsparciu ze strony Embraera - powiedział Allen Onyema, prezes i dyrektor generalny Air Peace.
Flota Embraera w Afryce i flota Air PeaceObecnie w Afryce lata ponad 250 samolotów Embraera w 56 liniach lotniczych z 29 krajów.
Zaś flota nigeryjskiej linii składa się obecnie z 33 samolotów: dwóch airbusów A320 (ACMI od SmartLynx), ośmiu boeingów B737-300, czterech B737-500, dwóch B737-700, jednego B737-800, jednego B777-200ER, dwóch B777-300ER, ośmiu embraerów ERJ-145 oraz
pięciu E195-E2. Linia oczekuje na dostawę 23 samolotów: 10 boeingów B737 MAX, ośmiu embraerów E195-E2 oraz trzech E175.
E175 - najpopularniejszy z rodziny E-JetEmbraery E175 są najpopularniejszymi samolotami rodziny E-Jetów E1. Maszyna powstała jako rozwinięcie embraera E170. Przed i za skrzydłami dodano po jednym segmencie kadłuba, a jego prototyp oblatany został 14 czerwca 2003 r. Na pokład zabiera od 76 do 88 pasażerów. Do tej pory embraer sprzedał łącznie 1753 E-Jety z rodziny E2 z czego prawie połowa (822 sztuki), to właśnie samoloty E175.