Partner serwisu
Biznes i przemysł

Air Senegal odebrały pierwsze dwa Turbolety LET L-410NG

Dalej Wstecz
Data publikacji:
31-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
31-03-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Air Senegal odebrały pierwsze dwa Turbolety LET L-410NG
Fot. Aircraft Industries
Air Senegal odebrały pod koniec marca br. pierwsze dwa z pięciu zamówionych samolotów nowej generacji LET L-410NG Turbolet - poinformował czeski producent samolotów LET Aircraft Industries.

Samoloty LET L-410NG (OK-NGB msn 5002 i OK-NGC msn 5003) po odbiorze i sprawdzeniu w fabryce wystartowały z czeskich Kunovic kierując się do Dakaru. Lot przebiegał z kilkoma międzylądowaniami technicznymi na tankowanie w Genui, Alicante, Casablance i na Gran Canarii. Po dniu odpoczynku oba L-410NG kontynuowały swój ostatni odcinek dostawy do Dakaru i wylądowały tam 28 marca 2024 r. Maszyny po przylocie zostały powitane salutem wodnym. Pod odprawie celnej i wypełnieniu dokumentacji maszyny zostaną przerejestrowane na senegalskie numery rejestracyjne.

- Dzisiaj wzmacniamy również naszą pozycję na rynku afrykańskim. Nasze samoloty oferują wiele korzyści ze względu na ich specyficzne cechy. Dlatego wierzę, że Senegal dołączy do grona wielu zadowolonych klientów korzystających z tych legendarnych maszyn na całym kontynencie afrykańskim - powiedział Jiří Podpěra, prezes grupy OMNIPOL do której należy LET Aircraft Industries.

Gdzie polecą nowe L-410NG?

Linie spodziewają się obsługiwać 19-miejscowe samoloty z międzynarodowego lotniska Dakar Yoff-Léopold Sédar Senghor, które obecnie jest obiektem wojskowym, ale wkrótce zostanie ponownie otwarte dla ruchu cywilnego. Air Sénégal planuje latać L-410NG na niedawno wyremontowane lotniska St. Louis Ousmane Masseck Ndiaye, Kolda, Ziguinchor, Cap Skirring, Kédougou oraz Ourossogui.

Obecnie sieć połączeń krajowych Air Sénégal ogranicza się do dwóch połączeń dziennie między Dakarem i Cap Skirring obsługiwanych przez airbusy A319.

Flota linii

Flota Air Senegal składa się z dziewięciu samolotów: dwóch ATR-ów 72-600, dwóch airbusów A319, jednego A220-300 (zaparkowany), dwóch A321 oraz dwóch A330-900neo. Linia na razie oczekuje tylko na dostawę kolejynch trzech Turboletów L-410NG.

LET L-410NG

L-410 NG, to samolot opracowany na bazie L 410 UVP-E20 Turbolet produkowany przez czeskie zakłady LET Aircraft Industries. W porównaniu z protoplastą L-410 NG ma nowe skrzydło, z integralnymi zbiornikami paliwa o większej pojemności, które zapewniają mu maksymalny zasięg 2 tys. km lub długotrwałość lotu wynoszącą 10 h. Trwałość struktury płatowca została wydłużona do 30 tys. godzin lotu / cykli startów i lądowań. W kabinie załogi zabudowano nowoczesną awionikę glass cockpit Garmin G3000. Udźwig samolotu wzrósł do 2154 kg, dzięki czemu może on przewieźć 19 pasażerów. Zwiększono też pojemność przedniego przedziału bagażowego, co pozwala na umieszczenie w nim dodatkowych 400 kg ładunku.

Napęd stanowią dwa silniki GE H85 o mocy startowej 850 KM (626 kW), poruszające śmigła AV-725. Nowa przekładnia powoduje zmniejszenie ich prędkości obrotowej z 2080 do 1950 obr/min, co znacznie obniża poziom emitowanego hałasu. L-410 NG może rozwinąć prędkość maksymalną 417 km/h.

Turbolety L410 są znane ze swojej niezawodności, bezpieczeństwa i zdolności do pracy w ekstremalnych warunkach klimatycznych. Samoloty tego typu są eksploatowane w ponad 60 krajach na pięciu kontynentach: w Afryce, Azji Południowo-Wschodniej, Ameryce Południowej i Europie. Samolot jest wielozadaniowy i występuje w kilku wariantach. L-410 jest idealnym technicznym i ekonomicznym rozwiązaniem dla pasażerskiego i towarowego transportu lotniczego na krótkich dystansach. Tego typu samoloty mogą lądować na bardzo krótkich pasach startowych, w tym na nieutwardzonych. Samolot posiada także niskie koszty operacyjne i techniczne.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Indyjskie linie IndiGo rozważają zakup airbusów A350

Biznes i przemysł

Malaysia Airlines: Nowa biznes klasa w A330neo

Pasażer i linie lotnicze

Malaysia Airlines: Nowa biznes klasa w A330neo

Mateusz Kieruzal 31 marca 2024

Zobacz również:

Pierwszy saab 340 AEW dla wojska już w Polsce

Prawo i polityka

Pierwszy saab 340 AEW dla wojska już w Polsce

Piotr Bożyk 09 marca 2024

Air Senegal wznowi od sierpnia loty do trzech miejsc w Europie

Pasażer i linie lotnicze

Air Senegal odebrał pierwszego A330neo

Pasażer i linie lotnicze

Air Senegal odebrał pierwszego A330neo

Piotr Bożyk 09 marca 2019

Pozostałe z wątku:

Indyjskie linie IndiGo rozważają zakup airbusów A350

Biznes i przemysł

Malaysia Airlines: Nowa biznes klasa w A330neo

Pasażer i linie lotnicze

Malaysia Airlines: Nowa biznes klasa w A330neo

Mateusz Kieruzal 31 marca 2024

Zobacz również:

Pierwszy saab 340 AEW dla wojska już w Polsce

Prawo i polityka

Pierwszy saab 340 AEW dla wojska już w Polsce

Piotr Bożyk 09 marca 2024

Air Senegal wznowi od sierpnia loty do trzech miejsc w Europie

Pasażer i linie lotnicze

Air Senegal odebrał pierwszego A330neo

Pasażer i linie lotnicze

Air Senegal odebrał pierwszego A330neo

Piotr Bożyk 09 marca 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5