Linie airBaltic i grupa Lufthansy przedłużyły współpracę dotyczącą wynajmu airbusów A220-300 na zasadzie ACMI na kolejne trzy lata, rozpoczynając od sezonu letniego 2025 r. Zgodnie z podpisaną umową, łotewska linia będzie obsługiwać regularne loty w imieniu przewoźników z grupy Lufthansa.
Podpisana umowa przewiduje trzyletnią współpracę, w ramach której airBaltic będzie leasingować nawet do 21 samolotów A220-300.
- W ostatnich latach airBaltic zyskał reputację jednego z wiodących dostawców usług wet lease w Europie. Działalność ACMI stała się kluczowym elementem strategii rozwoju airBaltic, uzupełniając nasze regularne operacje z istniejących baz. Wydajna flota nowoczesnych airbusów A220 oraz wysokiej jakości usługi pokładowe są kluczem do tego sukcesu - powiedział Martin Gauss, prezes airBaltic.
Według informacji do których dotarliśmy wynika, że do sześciu maszyn będzie nadal latać dla linii SWISS, około 11 poleci dla
Lufthansy, a kolejne cztery latać mają dla Brussels Airlines.
- To partnerstwo jest potwierdzeniem naszych możliwości w zakresie leasingu i niezawodności ze strony szanowanej międzynarodowej marki, jaką jest Lufthansa Group. Z niecierpliwością czekamy na udaną współpracę w nadchodzących latach - dodał Gauss.
Warto także dodać, że w ostatnich dniach pojawiły się informacje, że grupa Lufthansa podobno rozważa zakup udziałów w airBaltic, w ramach planowanej prywatyzacji łotewskiej linii - podał portal ch-aviation za Bloombergiem, który powołuje się na dobrze poinformowane, ale anonimowe źródła. Według informatorów rozmowy te są na wczesnym etapie i żadne decyzje nie zostały jeszcze podjęte.
Flota liniiObsługując już flotę 48 samolotów A220-300, airBaltic jest obecnie największym klientem A220 w Europie i największym operatorem A220-300 na świecie. Do tej pory A220 airBaltic wylatały 401 tys. godzin blokowych, wykonując nieco ponad 183 tys. lotów i przewożąc łącznie 16,3 mln pasażerów.
Dzięki nowym zamówieniom airBaltic zamierza latać flotą 100 samolotów A220-300 do 2030 r. Ogólnie przewoźnik oczekuje jeszcze na dostawę 42 airbusów A220. Dostawy z zamówienia z 2018 r. mają zakończyć się pod koniec 2024 r., natomiast zamówienia z obecnych zakupów będą realizowane
w latach 2026-2030. Jeżeli jesteście ciekawi jak powstają te samoloty, to zachęcamy do przeczytania naszego artykułu "
Z wizytą w fabryce w Mirabel. Tak Airbus produkuje A220".