W czwartek (17 grudnia) łotewski airBaltic pożegnał ostatniego boeinga B737 w swojej flocie. Maszyna B737-300 (YL-BBX) tego dnia wykonała rejs dostawczy z Rygi do Ostrawy do nowego właściciela - Magnetic MRO. Na początku tego roku Magnetic MRO przejął od airBaltic trzy samoloty boeing 737.
airBaltic wprowadził do floty pierwszy samolot boeing B737 wiosną 2003 r. Przez flotę przewoźnika przewinęło się łącznie 20 B737: dziewięć B737-300 oraz 11 B737-500. Na przestrzeni 17 lat 20 samolotów B737 przewiozło łącznie ponad 22 mln pasażerów i wykonało ponad 280 tys. lotów w całej Europie i poza nią. W owym czasie B737 oferował airBaltic znacznie większy zasięg, zwiększoną pojemność pokładu i większą prędkość lotu. Te wszystkie nowe funkcje pozwoliły łotewskiej linii na rozszerzenie siatki połączeń i dotarcie do nowych miejsc docelowych, takich jak Tel Awiw, Lizbona czy Baku.
- Od maja 2020 roku airBaltic obsługuje wszystkie loty jednym typem samolotu - airbusem A220-300, minimalizując w ten sposób złożoność i korzystając z dodatkowej wydajności zapewnianej przez ten samolot. Jednak boeingi 737 były znaczącą częścią floty airBaltic przez 17 lat. Były naszym przełomem, pomagając nam ugruntować pozycję silnego regionalnego przewoźnika - powiedział Martin Gauss, prezes airBaltic.
Flota składająca się tylko z jednego typu samolotów
Flota linii składa się obecnie już tylko z 25 airbusów A220. Na dostawę czeka kolejnych 25 samolotów tego typu. Przewoźnik posiada także opcje na kolejnych 30 maszyn tego typu. W przyszłym roku do floty dołączą cztery takie maszyny.
Airbus A220-300 spełnił oczekiwania firmy, zapewniając lepsze ogólne osiągi, oszczędność paliwa i wygodę zarówno dla pasażerów, jak i personelu pokładowego i kokpitowego. Ten samolot oferuje doskonałe wrażenia z lotu, oferując pasażerom takie korzyści, jak szersze siedzenia, większe okna, więcej miejsca na bagaż podręczny w kabinie czy ulepszone toalety. Nowy samolot jest również znacznie cichszy - z czterokrotnie mniejszą emisją hałasu. Co więcej, w tej chwili jest to najbardziej ekologiczny samolot komercyjny na świecie, ponieważ jest pierwszym samolotem, który ma przejrzystą deklarację wpływu na środowisko w całym cyklu życia, pomagając zmniejszyć emisje CO2 i NOX odpowiednio o 20 i 50 proc.