Łotewski airBaltic zakończył wynajem floty, na zasadach ACMI, do obsługi własnych rejsów na nadchodzący sezon zimowy. Wynajem ten był krótkoterminowym rozwiązaniem, wprowadzonym w celu zaspokojenia zwiększonego popytu w miesiącach letnich i rozwiązania kwestii łańcucha dostaw związanych z wymianą silników w airbusach A220.
Przewoźnik zakontraktował w zakończonym sezonie letnim łącznie sześć dodatkowych samolotów do obsługi własnej siatki połączeń: trzy airbusy A319 oraz trzy A320. Wszystkie z nich zakończyły loty dla airBaltic wraz z końcem sezonu letniego 2024 tj. 26 października br. Teraz pasażerowie mogą oczekiwać spójnego doświadczenia podczas wszystkich lotów, ponieważ airBaltic powrócił w sezonie zimowym 2024/25 do obsługi całej siatki połączeń wyłącznie własnymi airbusami A220-300.
- Nasze zdolności adaptacyjne tego lata pozwoliły nam utrzymać wszystkie zaplanowane operacje pomimo zewnętrznych wyzwań. Naszym priorytetem jest zawsze dostarczanie najlepszych doświadczeń klientom poprzez skupienie się wyłącznie na naszej flocie airbusów A220-300, podczas gdy mamy wystarczającą dostępność samolotów i jesteśmy zobowiązani do rozszerzenia i wzmocnienia naszej floty, aby wspierać rosnący popyt na podróże lotnicze ze strony naszych pasażerów. Chciałbym podziękować naszym pasażerom za cierpliwość i zrozumienie, ponieważ te tymczasowe operacje były częścią naszych wysiłków na rzecz zapewnienia niezawodnej łączności - powiedział Martin Gauss, dyrektor generalny i prezes airBaltic.
Przewoźnik wypożycza i sam podnajmuje samolotyW ostatnich tygodniach airBaltic i grupa Lufthansy przedłużyły współpracę dotyczącą
wynajmu airbusów A220-300 na zasadzie ACMI na kolejne trzy lata, rozpoczynając od sezonu letniego 2025 r. Zgodnie z podpisaną umową, łotewska linia będzie obsługiwać regularne loty w imieniu przewoźników z grupy Lufthansa. Trzyletnia współpraca przewiduje, że w jej ramach airBaltic będzie leasingować nawet do 21 samolotów A220-300.
Jak podkreślił prezes linii, działalność ACMI stała się kluczowym elementem strategii rozwoju airBaltic, a zarobek związany z wynajmem A220 pokrywa wydatki na braki we flocie do obsługi własnych polaczeń.
Flota airBalticŁotewska linia wkrótce powita swój 49. samolot A220-300, a obecnie obsługując flotę 48 samolotów A220-300, airBaltic jest największym klientem A220 w Europie i największym operatorem A220-300 na świecie. Do tej pory A220 airBaltic wylatały ponad 410 tys. godzin blokowych, wykonując nieco ponad 185 tys. lotów i przewożąc łącznie 16,5 mln pasażerów.
Dzięki nowym zamówieniom airBaltic do 2030 r. zamierza latać flotą 100 samolotów A220-300, wzmacniając pozycję jako wiodącego przewoźnika w regionie. Ogólnie linia oczekuje jeszcze na dostawę 42 airbusów A220. Dostawy z zamówienia z 2018 r. mają zakończyć się pod koniec tego roku, natomiast zamówienia z obecnych zakupów będą
realizowane w latach 2026-2030. Jeżeli jesteście ciekawi jak powstają te samoloty, to zachęcamy do przeczytania naszego artykułu "
Z wizytą w fabryce w Mirabel. Tak Airbus produkuje A220".
Informacyjnie o liniiŁotewski przewoźnik, którego flota składa się z 48 airbusów A220-300, w sumie obsługuje ponad 130 tras z Rygi, Tallina, Wilna i Tampere, oferując połączenia do wielu miejsc w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce Północnej i na Kaukazie. Sezonowo bazuje również samoloty na Gran Canarii.
We wrześniu tego roku linia
przewiozła dokładnie 505 200 pasażerów. Wynik uzyskany w dziewiątym miesiącu br. jest o 13 proc. lepszy od osiągniętego dokładnie w tym samym okresie przed rokiem. Od początku bieżącego roku bałtyckie linie lotnicze obsłużyły już 3 838 600 podróżnych i zrealizowały 35,4 tys. operacji lotniczych.