Polskie Linie Lotnicze LOT w ramach umowy ACMI pozyskały airbusa A340-300 od linii Air Belgium. Samolot będzie latał od 28 lutego do 20 czerwca br. na trasie Warszawa - Nowy Jork (JFK).
-
Ze względu na problemy z silnikami Rolls Royce obecnie uziemione są trzy (SP-LRD, SP-LRF, SP-LRH) z naszych 12 boeingów 787 Dreamliner, które będą sukcesywnie przywracane do obsługi regularnych połączeń LOT-u. Pierwsze dwa zostaną włączone do siatki przewoźnika na przełomie lutego i marca, a kolejny w maju tego roku. Dlatego też zdecydowaliśmy się na leasing samolotu A340-300 od przewoźnika Air Belgium w formule ACMI - powiedział Jakub Panek z biura prasowego przewoźnika w rozmowie z Rynkiem Lotniczym.
Airbus A340-300 o rejestracji OO-ABA, który dziś (27 lutego) wylądował w Warszawie, jest w konfiguracji dwuklasowej i na pokład zabiera 257 pasażerów: 45 w klasie biznes oraz 212 w klasie ekonomicznej. Warto dodać, że wśród personelu pokładowego Air Belgium jest też spora grupa polskojęzyczna. To byli pracownicy polskiego oddziału Small Planet Airlines, którzy zostali zatrudnieni po upadłości przewoźnika.
O Air BelgiumAir Belgium to belgijskie linie lotnicze z siedzibą w Mont-Saint-Guibert i główną bazą lotnisku Bruksela-Charleroi. Sam początek działalności Air Belgium był wyjątkowo niefortunny. Opóźnienia w starcie linii spowodowane były problemami związanymi z uzyskaniem certyfikatu przewoźnika lotniczego. Następnie pojawiły się problemy związane z opóźnioną zgodą rosyjskich władz do przelotu przez syberyjską przestrzeń powietrzną oraz kontrakt z chińskim touroperatorem UTour w odniesieniu do warunków dotyczących taryf i współczynnika obciążenia. Obecnie linia lata dla innych przewoźników w formule ACMI m.in. obsługuje trasę Londyn-Heathrow - Dubaj dla British Airways, ale ostatnio zapowiedziała także powrót na ogłaszaną trasę z Brukseli-Charleroi do Hong Kongu.
Flota Air Belgium składa się z czterech Airbusów A340-300, których wiek wynosi 11 lat. Maszyny zostały pozyskane w 2017 r. od linii Finnair, która wymieniała je wtedy na najnowsze A350-900. Samoloty są leasingowane od firmy Airbus Financial Services, spółki córki Airbusa zajmującej się krótko i długoterminowym wynajmem samolotów.