Egipskie linie Air Cairo odebrały pod koniec kwietnia w Hamburgu pierwszego airbusa A320neo. Pierwsza z trzech maszyn tego typu dla przewoźnika jest leasingowana przez ICBC Leasing, a napędzają ją najnowsze silniki CFM LEAP-1A.
Najnowszy i pierwszy odebrany airbus A320neo linii Air Cairo, to maszyna o numerze seryjnym MSN 10152 i rejestracji SU-BUK wyprodukowana w zakładach Airbusa w Hamburgu. Nowy Airbus napędzany silnikami CFM LEAP-1A na pokład zabiera 186 pasażerów w konfiguracji jednej klasy podróż - ekonomicznej (3-3). Warto dodać, że samolot o numerze seryjnym MSN10152 miał być przeznaczony dla
linii AirAsia, ale ze względu na chwilowe cięcia odbiorów nowych samolotów, azjatycka linia zrezygnowała z jego odbioru. Sytuację wykorzystały egipskie linie, które zgodnie z ubiegłorocznym komunikatem o leasingu 20 maszyn A320neo, skorzystały z szybkiego odbioru.
Dzięki A320neo Air Cairo odniesie korzyści z najniższych kosztów operacyjnych i najwyższego poziomu komfortu w segmencie wąskokadłubowym, zachowując jednocześnie wysoki stopień podobieństwa z A320ceo.
- Jesteśmy podekscytowani otrzymaniem naszego pierwszego airbusa A320neo i nie możemy doczekać się kiedy samolot ten stanie się podstawą naszej floty - powiedział Hussein Sherif, prezes Air Cairo.
Obecnie flota Air Cairo składa się z ośmiu samolotów: siedmiu A320ceo oraz jednego A320neo. Przewoźnik oczekuje na dostawę kolejnych 19 A320neo. Do 2024 r. nowe samoloty sukcesywnie zastępować będą najstarsze A320 poprzedniej generacji (ceo) a także powiększą flotę. W tym roku linia odbierze jeszcze jednego A320neo.
Rodzina samolotów A320neo jest oszczędniejszą wersją A320ceo, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki napędzające maszynę są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu o 950 km (500 mil) lub przewiezienia do 2 ton ładunku więcej niż dotychczas. Łącznie 110 firm leasingowych i linii zamówiło 7450 maszyn z rodziny A320neo (w tym 3960 A320neo), to około 60 proc. rynku wąskokadłubowego.