Przedstawiciele dowództwa niemieckich sił zbrojnych poinformowali, że w przyszłym roku rozpocznie się procedura pozyskania sześćdziesięciu czterech lekkich śmigłowców wielozadaniowych H145M. Wiropłaty dołączą do już służących w Bundeswehrze.
W 2018 roku stworzono raport wewnętrzny na potrzeby Bundeswehry. Choć nie został opublikowany, to do jego treści udało się wtedy dotrzeć dziennikarzom agencji Reuters. – Niemieckie wojsko potrzebuje dziesiątek nowych lekkich śmigłowców, aby pokryć niedobory w godzinach nalotu szkolących się pilotów i do przeprowadzania innych misji – stwierdzono w raporcie. Obecne ogłoszenie zakupu jest więc realizacją potrzeb wyrażonych już dwa lata temu.
Jak donosi portal konflikty.pl Berlin zamierza przeznaczyć śmigłowce głównie do szkolenia pilotów i zadań wsparcia ogniowego operacji lądowych. Maszyny zastępować będą przestarzałe Belle 206D i wesprą międzynarodowe centrum szkoleniowe w Bückeburg. Obecnie jako platformy treningowe służy trzynaście śmigłowców H135 P2+.
Zakup ma dotyczyć sześćdziesięciu czterech maszyn produkowanych przez Airbusa. Czterdzieści osiem z nich trafi do wojsk lądowych. Połowa posłuży do szkoleń i przydzielona zostanie do trzech pułków lotniczych. Druga połowa – oznaczona LUH Streitkrafte – służyć będzie do prowadzenia misji rozpoznawczych, transportowych, desantu i ewakuacji medycznej. Szesnaście pozostałych H145M zostanie rozdzielonych pomiędzy lotnictwo wojskowe i marynarkę wojenną.
Bundeswehra jest użytkownikiem piętnastu śmigłowców H145M LUH SOF od 2015. Wykorzystywane są przez Kommando Spezialkräfte (KSK), siły specjalne wojsk lądowych, stacjonują w Laupheim (Badenia-Wirtembergia) i organizacyjnie należą do 64. Eskadry Śmigłowców (Hubschraubergeschwader 64). Śmigłowce H145M zakupiły też Serbia, Węgry i Luksemburg. – H145 jest już znany niemieckim siłom zbrojnym i teraz myślimy o czerpaniu korzyści z tych dobrych doświadczeń – mówi przedstawiciel armii.
Airbus H145 to lider sektora lekkich śmigłowców dwusilnikowych, z zaawansowanym układem kokpitu i innowacyjną awioniką Helionix. Dzięki niezawodności i dużej kabinie z tylnymi drzwiami jest to najczęściej wybierana platforma w amerykańskich i światowych programach powietrznego transportu medycznego.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.