Airbus ogłosił chęci znacznego zwiększenia produkcji A320neo do 75 samolotów miesięcznie w ciągu najbliższych trzech lat. Guillaume Faury, prezes i dyrektor generalny Airbus, ujawnił podczas briefingu dotyczącego pierwszego kw. br., że celem producenta jest osiągnięcie takiego poziomu produkcji już w 2025 r.
Airbus potwierdził plany zwiększenia produkcji samolotów A320 do 75 sztuk miesięcznie od 2025 r. Obecny miesięczny wskaźnik wynosi około 50 miesięcznie dla tych samolotów wąskokadłubowych, który wzrośnie do 65 odrzutowców miesięcznie do połowy 2023 r. Zmiany będą bodźcem m.in. dla zakładu produkcji skrzydeł w Broughton w Wielkiej Brytanii, w którym w zeszłym miesiącu jego pracownicy przyjęli lepszą ofertę płacową, kończąc tym samym długotrwały spór.
- Ten wzrost produkcji przyniesie korzyści całemu globalnemu przemysłowemu łańcuchowi. Airbus sprosta wyższym wskaźnikom produkcji poprzez zwiększenie zdolności produkcyjnych w swoich istniejących zakładach przemysłowych i zwiększenie śladu przemysłowego w Mobile w USA, jednocześnie inwestując, aby zapewnić, że wszystkie miejsca montażu samolotów komercyjnych są zdolne do obsługi A321 - powiedział Guillaume Faury.
Ogłaszając w środę wyniki za I kwartał br., Airbus potwierdził, że produkcja samolotów komercyjnych dla rodziny A320neo zmierza w kierunku miesięcznego tempa 65 samolotów do lata 2023 r.
- Po analizie globalnego zapotrzebowania klientów, a także ocenie gotowości ekosystemu przemysłowego, nasza firma współpracuje obecnie ze swoimi dostawcami i partnerami, aby umożliwić miesięczne tempo produkcji na poziomie 75 maszyn w 2025 r. - ogłosił producent.
Airbus prognozuje na ten rok dostawę co najmniej 720 odrzutowców, nawet w sytuacji, gdy wojna na Ukrainie i sytuacja z koronawirusem w Chinach sprawiają, że budowa i eksploatacja samolotów staje się trudniejsza.
- Nasza prognoza na rok 2022 pozostaje niezmieniona, mimo że profil ryzyka na resztę roku stał się bardziej wymagający ze względu na złożone środowisko geopolityczne i gospodarcze. Patrząc poza rok 2022, widzimy dalszy silny wzrost popytu na samoloty komercyjne, napędzany przez rodzinę A320 - dodał Faury.
Airbus musi osiągnąć większą moc produkcyjną maszyn z rodziny A320neo w najbliższym czasie. Takie działania pozwolą firmie zredukować ogromne zaległości w dostawach samolotów A320neo, których liczba na koniec marca br. wynosiła 5 741 i na które obecnie linie lotnicze muszą czekać cztery, pięć lub nawet sześć lat. Niestety producent zdaje sobie sprawę, że długi czas oczekiwania zniechęca potencjalnych klientów do składania nowych zamówień.
Faury twierdzi również, że wczesne wykrywanie problemów w łańcuchu dostaw, umożliwiające szybkie podejmowanie działań, będzie miało zasadnicze znaczenie dla zarządzania wzrostem produkcji w Airbusie.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.