Delta Air Lines dokonała wczoraj (22 kwietnia) konwersji 25 posiadanych praw zakupu na samoloty z rodziny A320neo i zamówiła kolejnych 25 airbusów A321neo. Dostawa tych samolotów zaplanowana jest na lata 2025-2026. Delta i Airbus uzgodniły również przesunięcie dwóch dostaw A350-900 i jednej A330-900neo, które teraz mają nastąpić w drugiej połowie 2022 r.
Delta spodziewa się odebrać swój pierwszy samolot A321neo w pierwszej połowie 2022 r. Dzięki nowo zamówionym samolotom, Delta posiada obecnie 125 zamówionych samolotów A321neo wraz z kolejnymi 100 prawami do zakupu. Nowe A321neo Delty zabiorą na pokład 194 pasażerów w trzech klasach podróży: 20 w klasie pierwszej, 42 w Delta Comfort+ i 132 w klasie ekonomicznej. Nowe samoloty będą używane głównie na połączeniach krajowych Delty, uzupełniając flotę obecnych airbusów A321ceo liczącą 115 maszyn.
- W momencie, gdy nasi klienci chcą wrócić podróżowania, to nowe zamówienie pozwala Delcie na rozwój, a jednocześnie uwzględnia planowane wycofanie starszych samolotów wąskokadłubowych z naszej floty, zmniejsza emisję dwutlenku węgla, zwiększa wydajność i podnosi jakość obsługi klienta", "Dziękujemy Airbusowi za niezłomne partnerstwo w czasie pandemii i cieszymy się na współpracę z nimi, gdy będziemy odbierać dostawy A321neo, jak również nasze przyspieszone dostawy A350 i A330-900neo - powiedział Mahendra Nair, starszy wiceprezes ds. floty w Delta TechOps Supply Chain.
- Wspólnie z naszymi klientami poradziliśmy sobie z wyzwaniami ostatniego roku i satysfakcjonujące jest podejmowanie takich kroków jak ten w kierunku odrodzenia naszej branży z naszym wieloletnim partnerem, firmą Delta - powiedział Christian Scherer, dyrektor handlowy Airbusa.
Flota Delta Air Lines składa się obecnie z 779 samolotów: 227 airbusów z rodziny A320, 41 A220-100, ośmiu A220-300, 42 A330, dziewięciu A330neo, 15 A350-900, 45 boeingów B717, 207 z rodziny B737NG, 127 B757, 58 B767. Delta oczekuje na dostawę 229 airbusów: 12 A321ceo, 125 A321neo, 28 A330-900neo, 20 A350-900, czterech A220-100 oraz 42 A220-300.
Rodzina samolotów A320neo jest oszczędniejszą wersją A320ceo, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki napędzające maszynę są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu o 950 km (500 mil) lub przewiezienia do 2 ton ładunku więcej niż dotychczas. Łącznie 110 firm leasingowych i linii zamówiło 7450 maszyn z rodziny A320neo (w tym 3500 A321neo), to około 60 proc. rynku wąskokadłubowego.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.