Partner serwisu
Biznes i przemysł

Airbus dostarczył 100. A330neo. Jubileuszowy samolot dla Condora

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-04-2023
Ostatnia modyfikacja:
14-04-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Airbus dostarczył 100. A330neo. Jubileuszowy samolot dla Condora
fot. Condor
Po prawie pięciu latach od dostawy pierwszego A330neo, Airbus poinformował w ostatnich dniach, że dostarczył 100. samolot z tej rodziny. Jubileuszowy samolot został odebrany w zakładach Airbusa w Tuluzie przez niemiecką linię Condor. Jest to piąty dostarczony samolot A330neo dla tego przewoźnika.

20 milionów przewiezionych pasażerów, ponad obsługiwanych 240 tras i prawie 200 samolotów do dostawy - tak w skrócie Airbusa podsumowuje swojego A330neo. Wraz z tym kamieniem milowym rodzina A330neo nadal rozwija swoje skrzydła we wszystkich zakątkach świata. Airbus liczy, że niebawem uda mu się przekroczyć magiczną liczbę 300 sprzedanych samolotów.

To już 100 samolotów

Dostawa pierwszego A330neo na świecie miała miejsce 26 listopada 2018 r. Wtedy to pierwszy samolot tego typu trafił do linii TAP Air Portugal. Natomiast jubileuszowy 100. samolot z rodziny airbusa A330neo, to samolot A330-900 o rejestracji D-ANRJ i numerze seryjnym MSN 2033. Airbus zabiera na pokład 310 pasażerów w konfiguracji trzech klas podróży, a napędzają go dwa nowoczesne silniki Trent XWB firmy Rolls-Royce. Do tej pory zamówiono 288 A330neo: 11 A330-800 oraz 277 A330-900, a dostarczono 100 maszyn tego typu: siedem A330-800 oraz 93 A330-900. Największe floty A330neo posiadają linie Delta Air Lines (21), TAP Air Portugal (19), Lion Air (9) oraz Starlux (8).

Jubileuszowy samolot

A330-900neo numer pięć dla niemieckiego przewoźnika, to samolot o oznaczeniu MSN 2033, napędzany silnikami Rolls-Royce Trent 7000 i rejestracji D-ANRJ. A330neo Condora zabiera na pokład 310 pasażerów w konfiguracji trzech klas podróży. W klasie biznes jest 30 w pełni rozkładanych foteli (1-2-1), w klasie premium 64 fotele (2-3-2), natomiast w klasie ekonomicznej poleci 216 pasażerów (2-3-2) czyli łącznie o 50-55 więcej niż w obecnie i głównie użytkowanych B767. A330neo jest wyposażony w wielokrotnie nagradzaną za wzornictwo i wygodę kabinę Airspace. Jej wyróżnikami są większa przestrzeń osobista, większe schowki bagażowe nad głową, nowy system oświetlenia oraz dostęp do najnowszych systemów rozrywki pokładowej i pełnej łączności ze światem. Podobnie jak wszystkie samoloty Airbusa, A330neo jest również wyposażony w najnowocześniejszy system wentylacji kabiny, który zapewnia czyste i bezpieczne środowisko podczas lotu.

Condor to pierwsza linia w Niemczech, która zamówiła nowoczesne samoloty szerokokadłubowe airbusa A330neo. Samolot ten będzie będzie obsługiwać loty przewoźnika w międzynarodowej siatce połączeń dalekodystansowych do obu Ameryk, Afryki, Azji oraz na Karaiby. Linia planuje użytkowanie 16 samolotów tego nowego i bardziej wydajnego typu i w 2019 podpisała umowę z Airbusem na zakup siedmiu samolotów A330-900neo oraz potwierdziła leasing kolejnych dziewięciu takich maszyn.

Flota niemieckiego przewoźnika

Flota linii Condor składa się obecnie z 50 samolotów: 12 airbusów A320, 11 A321, pięciu A330-200, pięciu A330-900neo, dziewięciu boeingów B757-300 oraz ośmiu B767-300ER. Przewoźnik oczekuje na dostawę 54 airbusów: 13 A320neo, 28 A321neo oraz 13 A330-900neo.

A330neo

Airbus A330neo to samolot nowej generacji, wykorzystujący konstrukcję sprawdzonego modelu A330 w połączeniu z najnowszymi technologiami zastosowanymi w samolocie A350. A330neo jest produkowany w dwóch wersjach A330-800neo oraz A330-900neo. Ten ostatni zmniejszy zużycie paliwa o ponad 14 proc. na jeden fotel w porównaniu z obecnymi A330, co uczyni go jednym z najbardziej oszczędnych, średniego zasięgu samolotów szerokokadłubowych na rynku. A330neo jest wyposażony w najnowszej generacji silniki Rolls-Royce Trent 7000 o większej średnicy (112 cali). Skrzydła samolotu są wzorowane na A350 co spowodowało ich wydłużenie z 60.3m do 64m. Nowe maszyny w wersji -900 zabierają 10 pasażerów więcej niż A330-300, w typowej dwuklasowej konfiguracji, a ich zasięg zwiększony jest o 400 mil morskich (740 km). Dzięki średniej pojemności i dużemu zasięgowi, A330neo uchodzi za idealny samolot wspierający przewoźników lotniczych w odbudowie biznesu po pandemii COVID-19.

Do tej pory zamówiono 1774 samoloty z rodziny A330, w tym 288 A330neo: 11 A330-800 oraz 277 A330-900. Do tej pory dostarczono 1565 maszyn z rodziny A330, w tym 100 A330neo: siedem A330-800 oraz 93 A330-900. Więcej na temat airbusa A330neo w naszym artykule "Podsumowanie: Jaki będzie A330neo?".
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Czechy niebawem podpiszą kontrakt na dwa embraery KC-390

Biznes i przemysł

Czechy niebawem podpiszą kontrakt na dwa embraery KC-390

Piotr Bożyk 06 października 2024

MSC Air Cargo odebrały pierwszego własnego B777F

Biznes i przemysł

MSC Air Cargo odebrały pierwszego własnego B777F

Piotr Bożyk 06 października 2024

A380 Emirates wróci do Pragi

Pasażer i linie lotnicze

A380 Emirates wróci do Pragi

Mateusz Kieruzal 03 października 2024

Zobacz również:

Airbus podsumował dostawy i zamówienia za sierpień br.

Biznes i przemysł

Airbus podsumował dostawy i zamówienia za sierpień br.

Piotr Bożyk 07 września 2024

A350 i B787 większymi trucicielami niż A380 i B747?

Biznes i przemysł

A350 i B787 większymi trucicielami niż A380 i B747?

Mateusz Kieruzal 19 sierpnia 2024

Pozostałe z wątku:

Czechy niebawem podpiszą kontrakt na dwa embraery KC-390

Biznes i przemysł

Czechy niebawem podpiszą kontrakt na dwa embraery KC-390

Piotr Bożyk 06 października 2024

MSC Air Cargo odebrały pierwszego własnego B777F

Biznes i przemysł

MSC Air Cargo odebrały pierwszego własnego B777F

Piotr Bożyk 06 października 2024

A380 Emirates wróci do Pragi

Pasażer i linie lotnicze

A380 Emirates wróci do Pragi

Mateusz Kieruzal 03 października 2024

Zobacz również:

Airbus podsumował dostawy i zamówienia za sierpień br.

Biznes i przemysł

Airbus podsumował dostawy i zamówienia za sierpień br.

Piotr Bożyk 07 września 2024

A350 i B787 większymi trucicielami niż A380 i B747?

Biznes i przemysł

A350 i B787 większymi trucicielami niż A380 i B747?

Mateusz Kieruzal 19 sierpnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5