Partner serwisu
Biznes i przemysł

Airbus dostarczył 220. samolot z rodziny A220

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
16-07-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

60 milionów pasażerów, ponad 700 tras i ponad 760 zamówień. Airbus świętuje w tym tygodniu dostawę 220. samolotu A220 dokładnie sześć lat po jego wejściu do służby. Jak przekonuje producent przełomowość A220 na rynku małych samolotów wąskokadłubowych podkreśla szybki wzrost.

220. A220, A220-300, został niedawno dostarczony do linii JetBlue, największego klienta A220, który zamówił 100 samolotów A220, a 10 z nich już lata z pasażerami. Oprócz symbolu, 220. A220 stanowi ważny kamień milowy dla Airbusa i jego udanej rodziny samolotów wąskokadłubowych sześć lat po tym, jak pierwszy samolot, A220-100, został przekazany pierwszemu operatorowi programu - Swiss International Air Lines.

Sześć lat później A220 nieustannie przyciąga operatorów i pasażerów, oferując zarówno wysoką elastyczność od 30 minut do siedmiu godzin lotu, a także wydajność z 25 proc. mniejszym zużyciem paliwa i emisją CO2 oraz 50 proc. mniejszym poziomem hałasu w porównaniu z samolotami poprzedniej generacji. Wiele linii lotniczych na całym świecie, w tym Air Canada, Air France, airBaltic i JetBlue, wybrało A220, aby osiągnąć swoje cele środowiskowe, jako część zbiorowego wysiłku, aby skierować przemysł lotniczy w kierunku dekarbonizacji. Do tej pory rodzina A220 dumnie lata w barwach ponad 15 linii lotniczych na ponad 700 trasach obsługując 300 miast na całym świecie.

Flota JetBlue Airways

Jetblue rozpoczął operacje A220-300 w kwietniu 2021 r. i obecnie eksploatuje 10 A220-300 w konfiguracji jednoklasowej dla 140 pasażerów. Jak podkreśla producent A220 oferuje również największą kabinę, najwyższy sufit, największe okna i najbardziej przestronne schowki na bagaż podręczny nad głową w swojej klasie.

Flota JetBlue Airways składa się obecnie z 286 samolotów: 130 airbusów A320, 63 A321, 22 A321neo, trzech A321LR, 11 A220-300 oraz 60 embraerów E190. Przewoźnik oczekuje na dostawę 149 airbusów: 89 A220-300, sześciu A321, 37 A321neo, 10 A321LR oraz 13 A321XLR.

Rodzina A220

Rodzina maszyn A220 (dawna CSeries) jest produkowana w dwóch wersjach A220-100 (CS100) i A220-300 (CS300), które zabierają na pokład kolejno od 110/120 do 145/160 pasażerów. A220 został zaprojektowany z myślą o wydajności i łączy on najnowocześniejsze elementy aerodynamiki, zaawansowane materiały kompozytowe i najnowszej generacji silniki turbowentylatorowe Pratt & Whitney, zapewniając co najmniej 20-25 proc. niższe zużycie paliwa w porównaniu do samolotów poprzedniej generacji. Samolot jest również znacznie cichszy i posiada czterokrotnie mniejszy ślad akustyczny. Od 2020 r. maksymalna masa startowa samolotu A220 (MTOW) wzrośnie dokładnie o 2268 kg (2,3 t). Nowy MTOW zwiększy także maksymalny zasięg do 6204 km (3350 nm) dla A220-300 oraz 6300 km (3400 nm) dla A220-100, czyli około 833 km (450 nm) więcej niż obecnie. Do 2019 r. podstawowa maksymalna masa do startu (MTOW) wynosiła 60,8 t dla A220-100 i 67,6 t dla A220-300. Dzięki zwiększeniu jej o 2,3 t wynosi ona kolejno 63,1 i 69,9 t.

Do tej pory zamówiono już 762 maszyny A220: 104 A220-100 oraz 658 A220-300 (potwierdzone zamówienia tzw. firm), z czego dostarczono już 218 samolotów tego typu: 55 A220-100 oraz 163 A220-300. Największe floty A220 na świecie posiadają obecnie trzy linie: Delta Air Lines (56), airBaltic (36) oraz Swiss (30).
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Piotr Bożyk 16 września 2023

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Airbus sprzedał w sierpniu 117 samolotów i dostarczył 52 maszyny

Biznes i przemysł

Airbus sprzedał w sierpniu 117 samolotów i dostarczył 52 maszyny

Rafał Dybiński 08 września 2023

Airbus: Liczymy, że w końcu dostarczymy nowe samoloty do LOT-u

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Piotr Bożyk 16 września 2023

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Airbus sprzedał w sierpniu 117 samolotów i dostarczył 52 maszyny

Biznes i przemysł

Airbus sprzedał w sierpniu 117 samolotów i dostarczył 52 maszyny

Rafał Dybiński 08 września 2023

Airbus: Liczymy, że w końcu dostarczymy nowe samoloty do LOT-u

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5