Airbus sprzedał w bieżącym roku już 902 samoloty - poinformowano w oficjalnym komunikacie. Europejski producent dostarczył w czerwcu 72 odrzutowce do 48 klientów.
73 różnych przewoźników i leasingodawców w sześciu pierwszych miesiącach 2023 roku odebrało w sumie 316 maszyn zbudowanych w zakładach Airbusa we Francji, Niemczech, Hiszpanii, Kanadzie, Stanach Zjednoczonych i Chinach.
ZamówieniaSprzedaż w czerwcu rozpoczęła się od pozyskania przez anonimowych klientów 22 airbusów A320neo, 38 większej wersji A321neo oraz 10 szerokokadłubowych A350-900. 14 czerwca saudyjskie
flynas zamówiły 30 odrzutowców A320neo, a tego samego dnia dwa szerokokadłubowe A330-900 kupił kolejny anonimowy nabywca. Dwie doby później
Qantas zamówiły kolejnych dziewięć A220-300.
Hitowy był oczywiście 23 czerwiec, kiedy podczas Paris Air Show indyjskie tanie linie lotnicze
Indigo kupiły 125 maszyn A320neo i aż 375 wersji A321neo. Ogromne zamówienie na
140 odrzutowców A32neo, 70 A321neo oraz 34 szerokokadłubowych A350-1000 i sześć mniejszej wersji A350-900 potwierdziły Air India.
Dziewięć A350-1000 nabyły również Philippine Airlines, a kolejnych dziesięć grupa IAG. Ponadto pod koniec miesiąca anonimowi klienci zamówili jeszcze 12 maszyn A220-300, sześć A320neo i kolejne cztery A330-900.
DostawyAirbus dostarczył w czerwcu sześć A220-300. Dwa wąskokadłubowce tej wersji odebrały Cyprus Airways, a po jednym Delta Air Lines, Air France,
Bulgaria Air i Breeze Airways.
Po dwa samoloty A320neo wzmocniły floty All Nippon Airways, BOC Aviation, EasyJet, flynas oraz ITA Airways, a po jednej maszynie tej wersji odebrały Austrian Airlines, Air Malta, Chengdu Airlines, flyadeal, LATAM, Indigo, Uzbekistan Airways, SMBC Aviation Capital i Spirit Airlines.
Po cztery odrzutowce wersji A321neo trafiły do Delta Air Lines i Wizz Air. Po dwa odebrały natomiast EgyptAir, Indigo, Shenzen Airlines, Xiamen Airlines i Turkish Airlines, a po jednym Air Transat, Cathay Pacific, Eurowings, Gulf Air, JetBlue, Jetstar Airways, JetSmart, Jet2.com, Juneyao Air, Korean Air, Viva Aerobus, Volaris, Vueling i Sichuan Airlines.
Włoskie linie lotnicze ITA Airways i niemiecki czarterowy przewoźnik Condor wzmocniły swoje floty kolejnym szerokokadłubowym A330-900. Dwa A350-900 odebrały natomiast China Southern Airlines, a po jednym odrzutowcu tej wersji Turkish Airlines oraz Iberia. Wreszcie dwa samoloty wersji A350-1000 trafiły do Qatar Airways, a jeden do British Airways.
Przypomnijmy, że Airbus dostarczył w minionym roku 84 klientom 661 samolotów pasażerskich i towarowych. Europejski producent zarejestrował również nowe zamówienia na 1078 maszyn (brutto), w tym 888 na A320neo.
Portfel produkcyjny Airbusa na koniec grudnia wyniósł 7239 odrzutowców.