Wrzesień okazał się udanym miesiącem dla Airbusa, który dostarczył ponad pięćdziesiąt samolotów. W dziewiątym miesiącu roku wzrósł portfel zamówień francuskiego producenta statków powietrznych na wąskokadłubowe A321neo i szerokokadłubowe A350. Kluczowych zamówień dokonały LATAM Airlines oraz Turkish Airlines.
W ciągu ostatniego miesiąca Airbus otrzymał zamówienia na 23 nowe samoloty.
Chilijskie narodowe linie lotnicze LATAM złożyły zamówienie na zakup 13 airbusów A321neo i dziesięciu szerokokadłubowych A350. Południowoamerykański przewoźnik oczekuje również na dostawę wąskokadłubowych i efektywnych kosztowo samolotów od leasingodawcy, AerCap.
Niedawno przewoźnik odebrał swój pierwszy A321neo. Samolot wszedł już do czynnej służby.
Południowoamerykańskie linie lotnicze utrzymują również zamówienie na pięć egzemplarzy A321XLR, które prawdopodobnie pomogą LATAM w rozwoju sieci połączeń do Stanów Zjednoczonych, które cechują się średnim zainteresowaniem wśród pasażerów.
Zamówienie Turkish Airlines na dziesięć airbusów A350-900 zostało złożone 12 września i świadczy o rosnącym znaczeniu samolotu dla tureckiego flagowca, który zamówił łącznie 40 takich maszyn. 14 szerokokadłubowców zostało już dostarczonych do Stambułu i wykonuje komercyjne loty.
Przez cały wrzesień 2023 roku Airbus dostarczył siedem samolotów szerokokadłubowych. Dwa airbusy A330neo odebrane zostały przez linie lotnicze Condor.
Niemiecki rekreacyjny przewoźnik lotniczy złożył
zamówienie na 18 takich szerokokadłubowców, które zastępują wysłużone boeingi 767. Dostarczane samoloty desygnowane są do obsługi lotów do miejsc o największym popycie, m.in. do Nowego Jorku czy Los Angeles.
Airbus A350-900 został dostarczony przez europejskiego producenta statków powietrznych następującym liniom lotniczym: Air China, Air Francie, Air India, Asiana Airlines oraz China Southern Airlines. We wrześniu Airbus dostarczył 48 odrzutowców wąskokadłubowych. Linie lotnicze odebrały cztery A220-300 oraz 44 samoloty z rodziny A320. Dwa A220 odebrały francuskie narodowe linie lotnicze, podczas gdy
flota
airBatlic oraz JetBlue powiększyła się o jeden taki samolot. Airbus w minionym miesiącu dostarczył jednego A319, który zasilił flotę linii Air Tibet.
Przez 30 dni dziewiątego miesiąca dostarczono 23 A320neo i 20 A321neo. Nowe airbusy A320neo otrzymały linie lotnicze, takie jak easyJet, IndiGo, Spirit Airlines czy Wizz Air, a także leasingodawca z Pekinu, ICBC Aircraft Leasing.