easyJet ogłosił podczas Farnborough Airshow, że zamawia kolejnych 56 samolotów z rodziny A320neo. Kontrakt jest częścią programu unowocześnienia floty, optymalizacji kosztów i zrównoważonego rozwoju przewoźnika. Zawarta umowa uwzględnia zamianę wcześniej zamówionych 18 A320neo na większe A321neo.
Flota samolotów z rodziny A320neo easyJet Group, w skład której wchodzą: easyJet UK, easyJet Europe oraz easyJet Switzerland, to 58 samolotów: 43 A320neo oraz 15 A321neo. Dostawy nowo zamówionych airbusów A320neo zaplanowane są dokładnie na okres od stycznia 2026 r. do końca 2028 r.
- Wierzymy, że złożone właśnie zamówienie wesprze realizację naszych celów strategicznych. Parametry nowych samolotów są zgodne z zapisami strategii zrównoważonego rozwoju firmy, zakładającej, iż wdrażanie bardziej rentownych samolotów, uwzględniających nowe technologie, przybliża easyJet do osiągniecia zerowej emisji netto. Poza tym nowe samoloty będą znacznie cichsze. Emitują o połowę mniejszy hałas niż starsze maszyny, które zastąpią – powiedział Kenton Jarvis, dyrektor finansowy easyJet.
Zgodnie z nowym zamówieniem, easyJet ma teraz zamówione u producenta 175 samolotów: 142 A320neo i 33 A321neo, z kolejnymi 53 prawami zakupu samolotów z tej rodziny. Przewoźnik podkreślił, że zachowuje znaczną elastyczność pod względem zaległych dostaw i potencjalnej konwersji między A320neo a A321neo. Według obecnego stanu przewoźnik spodziewa się łącznie ośmiu dostaw do końca września 2022 r., kolejnych siedmiu do końca września 2023 r. i 18 w ciągu kolejnych 12 miesięcy, choć może to ulec zmianie w zależności od dynamiki ożywienia na rynku.
Flota całej grupy easyJet składa się z 323 airbusów: 93 A319, 172 A320, 43 A320neo oraz 15 A321neo. Maszyny easyJet latają na ponad 130 europejskich lotnisk w 31 krajach, obsługując ponad 1000 tras.
Rodzina A320neo
Rodzina samolotów A320neo jest oszczędniejszą wersją A320ceo, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki napędzające maszynę są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu o 950 km (500 mil) lub przewiezienia do 2 ton ładunku więcej niż dotychczas. Łącznie 120 firm leasingowych i linii zamówiło 8115 maszyn z rodziny A320neo (73 A319neo, 3801 A320neo, 4241 A321neo), to około 64 proc. rynku wąskokadłubowego dla samolotów powyżej 140 miejsc.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.