Robiąca bardzo duże wrażenie wizualne, zupełnie nowa kabina Airspace dla rodziny A320neo jest o krok bliżej od debiutu liniowego w jetBlue. Niedawno rozpoczęły się jej testy w locie na pokładzie pierwszego samolotu wąskokadłubowego przeznaczonego dla amerykańskiej linii. Druga faza testów w locie zaplanowana jest w najbliższych tygodniach. Ma ona pomóc zatwierdzić dalsze dopracowanie i poprawki kabiny, a także sprawdzić pomiary hałasu przy nowym wytłumieniu wnętrza.
- Dzięki unikalnemu projektowi kabiny i zwiększonej niezawodności jesteśmy pewni, że Airspace wniesie do naszych kabin akcent komfortu i przytulności oraz pomoże klientom poczuć się w przestworzach jak w domu. Cieszymy się na dalszą współpracę z naszymi partnerami w Airbusie, gdy będą kontynuować testowanie produktu i zapewnić jego gotowość do służby na naszych pokładach - powiedziała Mariya Stoyanova, dyrektor ds. rozwoju produktu w jetBlue Airways.
Nowy poziom komfortuAirspace dla rodziny A320neo posiada sporo zmian i oferuje wysoki poziom komfortu pasażerom, zgodny z kabinami szerokokadłubowych airbusów A330neo i A350:
- przeprojektowana strefa wejściowa z konfigurowalnym oświetleniem powitalnym;
- nowe, wyjątkowo duże schowki na bagaż podręczny "XL" - największe w swojej klasie;
- zmieniona stylistyka ramek okiennych, które wpuszczają więcej światła do kabiny;
- zintegrowane rolety okienne i nowe ściany boczne zapewniają elegancki, indywidualny wygląd i jeszcze więcej miejsca na ramiona;
- nowe toalety z powłokami antybakteryjnymi i funkcjami bezdotykowymi;
- lampa sufitowa z różnymi konfiguracjami światła oraz pełnokolorowe oświetlenie LED w całej kabinie.
Rygorystyczne testy przed startem
Michael Willmer, szef techniczny Airbusa odpowiedzialny za program Airspace Cabin w rodzinie A320, wyjaśnia, że celem tych testów jest zapewnienie ogólnej dojrzałości i wytrzymałości nowej kabiny podczas lotu. - Wstępne testy w locie poddały kabinę warunkom znacznie wykraczającym poza te, na które byłaby narażona podczas standardowego profilu lotu. Specjalne kamery i czujniki w całym wnętrzu zostały podłączone do specjalnego sprzętu do testów w locie i nagrywania w kabinie, dzięki czemu inżynierowie mogli analizować wydajność i charakterystykę elementów kabiny w czasie rzeczywistym na pokładzie, a także w laboratorium po zakończeniu testów - powiedział Willmer.
Kabina Airspace pierwotnie zapowiedziana na Paris Air Show w czerwcu 2017 r. dla rodziny A320neo przeszła długą drogę od początkowych rysunków koncepcyjnych, wirtualnej rzeczywistości 3D i makiet sprzętowych widzianych na targach.
- Jesteśmy zadowoleni z wyników pierwszej fazy. Teraz drugi etap testów w locie, wraz z wnioskami wyciągniętymi z poprzednich etapów, pomoże nam zapewnić solidny produkt w momencie wprowadzenia do użytku w nadchodzących miesiącach - dodał Willmer. Nowa kabina Airspace w rodzinie A320 nabrała kształtów podczas zeszłorocznego tzw. testu instalacji kabiny w pełnej skali - kiedy zespoły Airbusa przeprowadziły próbną instalację w pełni zintegrowanej kabiny w kadłubie A321neo. - Dziś zespoły są podekscytowane, że ich produkt Airspace dla rodziny A320 stał się rzeczywistością - podsumował Willmer.