Partner serwisu
Biznes i przemysł

Paryż: Airbus ogłosił zwycięzców konkursu na malowanie A350F

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-06-2023
Ostatnia modyfikacja:
29-06-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

W październiku ub.r. firma Airbus ogłosiła konkurs na projekt malowania pierwszego samolotu A350F w wersji cargo. Konkurs był dostępny dla wszystkich, od profesjonalnych projektantów po studentów wszystkich kierunków studiów i hobbystów lotniczych. Prace można było wysyłać do 28 listopada 2022 r., a podczas Paris Air Show poznaliśmy zwycięzców tego konkursu.

Z ponad 4 tys. zgłoszeń jury Airbusa ostatecznie wybrało dwa podobne zgłoszenia i połączyło je, tworząc ostateczny zwycięski projekt malowania A350F. Zwycięzcami zostali John Feehan oraz bracia Quinnten i Ellisten Iversen, a ogłoszenie miało miejsce podczas specjalnej ceremonii na Paris Air Show.

Projekt z Dublina

Jeden z dwóch zwycięzców, John Feehan, jest grafikiem mieszkającym w Dublinie w Irlandii. Zapytany o to, co skłoniło go do stworzenia projektu frachtowca Airbusa, Feehan podkreślił, że była to zachęta ze strony jego syna, pasjonata lotnictwa.



Jego projekt, który polegał na owinięciu papierem samolotu jak paczkę, miał reprezentować wszystkich, którzy korzystają z globalnego transportu lotniczego i otrzymują paczki. Irlandzki grafik zainspirował się również etykietami i symbolami zwykle umieszczanymi na tych paczkach, takimi jak ostrożne, nie zginać, uwaga szkło, a nawet wskaźniki wagi.

Projekt z Calgary

Pozostałymi zwycięzcami byli dwaj bracia, Quinnten i Ellisten, pochodzący z Calgary w kanadyjskiej prowincji Alberta. Od obserwacji samolotów po kolekcjonowanie modeli samolotów, ich pasja i zainteresowanie lotnictwem zaczęło się w bardzo młodym wieku, a obaj bracia już planują zostać pilotami. Biorąc pod uwagę ich ewidentną miłość do tej branży, nic dziwnego, że chcieli spróbować szczęścia w tej jedynej w życiu okazji.



Podobnie jak w przypadku pomysłu Feehana, obaj bracia uznali, że nie ma nic doskonalszego niż zaprojektowanie opakowania dla samolotu transportowego. Włączyli również logo powszechnie spotykane na opakowaniach, takie jak kody kreskowe i kody QR.

Łączenie projektów w jedno malowanie

Biorąc pod uwagę podobieństwo inspiracji i ogólnego projektu zwycięzców, jury konkursu Airbusa i dział graficzny producenta połączyli je. Kadłub szerokokadłubowego samolotu owinięty brązowym papierem do pakowania sprawił, że pomysły Feehana na etykiety zostały jeszcze bardziej podkreślone w schludniejszej i większej skali.

Połączenie to pozwoliło również na podkreślenie pomysłów dwóch braci na kody kreskowe i kody QR, dzięki czemu ostateczny projekt malowania pokazał "zapakowanego" Airbus A350F.

Nagrody za projekt

Chociaż nie ma nagrody pieniężnej, wygrana w tym konkursie jest nadal niezwykle ważna dla zwycięzców, wiedząc, że ich połączony projekt w końcu ożyje, gdy pierwszy Airbus A350F zostanie pomalowany pod koniec przyszłego roku. Zwycięzcy otrzymali również limitowaną edycję modelu samolotu w zaprojektowanych specjalnych barwach podczas Paris Air Show.

Zwycięzcy również otrzymają prywatną wycieczkę po fabryce i będą mieli możliwość obejrzenia pierwszego lotu technicznego szerokokadłubowego frachtowca w Tuluzie.

Nowy frachtowiec na rynku

Airbus A350F zapewni wydajności pod względem spalania paliwa, emisji CO2 i ekonomii. Samolot będzie jedynym frachtowcem zdolnym do spełnienia najnowszych wymagań środowiskowych ICAO. Przy podobnej objętości pokładu jak B747F, o 3 tony większej ładowności w porównaniu z B777F i oferując większy zasięg, nowy samolot Airbusa zapewnia solidne możliwości dla operacji przewozu lotniczego cargo. A350F ma wykazać bezkonkurencyjną wydajność paliwową, przy o 40 proc. niższym spalaniu paliwa i emisji CO2 w porównaniu do B747F. Jest to decydującą przewagą w stosunku do limitów produkcyjnych od 2028 r. zgodnie z normą ICAO CO2. Dzięki konstrukcji nowej generacji, A350F będzie jedynym dużym frachtowcem zdolnym do spełnienia tego wymogu bez potrzeby ingerencji technicznej.

Oprócz już i tak korzystnych cech wydajności, operatorzy A350F będą również mogli skorzystać z usług Airbusa, aby poprawić osiągi samolotu, ale także jego ślad węglowy. Na przykład Idle Factor Optimizer NAVBLUE optymalizuje ustawienie Idle Factor, aby zaoszczędzić czas, paliwo i dystans podczas fazy zniżania. Idle Factor Optimizer pozwali zaoszczędzić średnio 50 kg paliwa na każdym zniżaniu A350F. Bezproblemowa integracja A350F z najnowocześniejszymi usługami cyfrowymi, takimi jak Skywise, to prawdziwy krok dla przewoźników towarowych w XXI wieku. Pakiet usług Skywise daje operatorom możliwość wykorzystania mocy dużych zbiorów danych i podejmowania właściwych decyzji tam, gdzie mają one największe znaczenie. Zupełnie nowy A350F, to następca nowej generacji 747F, który zapewnia wszystkie zalety samolotu najnowszej generacji i przeskakuje o jedną lub dwie generacje przed obecnymi bezpośrednimi konkurentami.

Do tej pory Airbus sprzedał 35 A350F dla: Martinair (4), Silk Way West Airlines (2), Air France (4), Air Lease Corporation (7), CMA CGM (4) oraz Singapore Airlines (7) i Etihad Cargo (7).
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nowak (Embraer): E-Jety E2 sprawdzają się w Europie

Biznes i przemysł

Nowak (Embraer): E-Jety E2 sprawdzają się w Europie

Piotr Bożyk 13 września 2023

Airbus: Liczymy, że w końcu dostarczymy nowe samoloty do LOT-u

Biznes i przemysł

Recaro i Embraer opracują fotele dla samolotów E-Jet E1 i E2

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Z wizytą w fabryce w Mirabel. Tak Airbus produkuje A220

Biznes i przemysł

Z wizytą w fabryce w Mirabel. Tak Airbus produkuje A220

Piotr Bożyk 19 listopada 2023

Airbus sprzedał w październiku 119 samolotów i dostarczył 71

Biznes i przemysł

Airbus dostarczył we wrześniu 55 samolotów

Biznes i przemysł

Airbus dostarczył we wrześniu 55 samolotów

Mateusz Kieruzal 10 października 2023

Pozostałe z wątku:

Nowak (Embraer): E-Jety E2 sprawdzają się w Europie

Biznes i przemysł

Nowak (Embraer): E-Jety E2 sprawdzają się w Europie

Piotr Bożyk 13 września 2023

Airbus: Liczymy, że w końcu dostarczymy nowe samoloty do LOT-u

Biznes i przemysł

Recaro i Embraer opracują fotele dla samolotów E-Jet E1 i E2

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Z wizytą w fabryce w Mirabel. Tak Airbus produkuje A220

Biznes i przemysł

Z wizytą w fabryce w Mirabel. Tak Airbus produkuje A220

Piotr Bożyk 19 listopada 2023

Airbus sprzedał w październiku 119 samolotów i dostarczył 71

Biznes i przemysł

Airbus dostarczył we wrześniu 55 samolotów

Biznes i przemysł

Airbus dostarczył we wrześniu 55 samolotów

Mateusz Kieruzal 10 października 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5