Airbus ogłosił w ostatnich dniach dane dotyczące zamówień i dostaw za sierpień tego roku. Złożone w tym okresie zamówienia brutto na odrzutowce komercyjne sięgają 46 maszyn, a dostawy 47 samolotów. Nowe dane ponownie pokazują, że lepiej sprzedają się szerokokadłubowe A330neo i A350. Portfel niezrealizowanych zamówień wyniósł na koniec sierpnia br. 8 564 maszyny.
Liczba sprzedanych samolotów przez Airbusa w 2024 r. przekroczyła w sierpniu 400 samolotów i wyniosła dokładnie 432 zamówione maszyny przez osiem miesięcy tego roku - poinformowano w oficjalnym komunikacie.
Samoloty szerokokadłubowe
Francuski producent ujawnił zamówienia na trzy A350-900 i 30 A330neo w swoich najnowszych danych dotyczących zamówień i dostaw. Zakup trzech A350-900 pochodzi od na razie nieujawnionego klienta, a
30 sztuk A330neo zamówiły linie Cathay Pacific. Dane Airbusa za ten miesiąc pokazują, że w tym segmencie firma nie zanotował żadnych anulowań. Do końca sierpnia linie i lessorzy zakupili 190 samolotów szerokokadłubowych: 126 A350 i 64 A330neo.
Zamówienia maszyn wąskokadłubowych
Aktywność Airbusa w segmencie samolotów wąskokadłubowych w sierpniu nieco wyhamowała. 10 samolotów
A220-300 zamówił łotewski airBaltic, a kolejne zamówienie to trzy A320neo, które pochodzi od na razie nieujawnionego klienta. Do końca sierpnia br. Airbus otrzymał zamówienia na 242 maszyny wąskokadłubowe.
Podsumowanie
Łączna liczba zamówień netto Airbusa w tym roku (stan na 31.08.2024) wyniosła 432 sprzedane samoloty, w tym 229 samych maszyn z rodziny A320neo. W sierpniu firma dostarczyła 47 odrzutowców, co daje łączną liczbę 447 dostarczonych samolotów w 2024 r. Airbus prognozuje dostarczyć w tym roku około 770/780 maszyn.