Airbus poinformował w oficjalnym komunikacie, że dostarczył w listopadzie 64 odrzutowców do 40 klientów i zebrał zamówienia na 113 samolotów.
Na szczególną uwagę zasługuje umowa z airBaltic.
Przewoźnik z Łotwy zamówił bowiem podczas Dubai Air Show 2023 kolejnych 30 airbusów A220-300. Podpisane porozumienie z europejskim producentem zakłada również wykorzystanie opcji na następne 20 wąskokadłubowych odrzutowców tej wersji.
82 różnych przewoźników i leasingodawców w jedenastu dotychczasowych miesiącach 2023 roku odebrało już w sumie 623 maszyny zbudowane w zakładach producenta we Francji, Niemczech, Hiszpanii, Kanadzie, Stanach Zjednoczonych i Chinach.
Zamówienia
Sprzedaż w listopadzie rozpoczęła się od pozyskania przez irlandzkie Aer Lingus dwóch odrzutowców wersji A320neo. Tego samego dnia British Airways również zamówiły po dwa samoloty wersji A321neo i A320neo.
6 listopada wspomniane już wyżej airBaltic dokupiły 30 maszyn A220-300 z opcją na kolejne dwadzieścia. Dobę później Air Mauritius zamówiły jednego szerokokadłubowego A350-900. 15 listopada natomiast
aż 60 odrzutowców wersji A320neo pozyskała irlandzka firma leasingowa SMBC Aviation Capital. Końcówka listopada przyniosła jeszcze umowę z Air Lease Corporation na jednego szerokokadłubowego A330-900 oraz z
Emirates na piętnaście A350-900.
Dostawy
Airbus dostarczył w listopadzie w sumie dziewięć szerokokadłubowców. Dwa samoloty wersji A350-900 wzmocniły flotę Air France, a po jednym takim odrzutowcu odebrały Lufthansa, Turkish Airlines, Air India i China Southern Airlines. Pojedyncze egzemplarze A330-900 zyskały z kolei malowanie Delta Air Lines, Cebu Pacific i niemieckiego Condora.
Trzy wąskokadłubowe odrzutowce A220-300 odebrały JetBlue Airways, a po jednym Air France,
airBaltic, Delta Air Lines, a także
po raz pierwszy nigeryjskie Ibom Air.
Cztery A320neo odebrały w listopadzie Air India, a po dwa saudyjskie Flynas oraz indyjskie Indigo. Pojedyncze egzemplarze trafiły do Air Astana, Azores Airlines, Peach, Lufthansy, Chengdu Airlines, TAP Air Portugal, ITA Airways, SAS, LATAM Airlines, Flyadeal i Huaxia Airlines.
Cztery odrzutowce wersji A321neo odebrały LATAM Airlines. Po dwie takie maszyny wzmocniły floty Delta Air Lines, Pegasus Airlines, Iberia Express, Gulf Air, Frontier Airlines i Volaris, a po jednej Eurowings,
ITA Airways, Turkish Airlines, Jetblue Airways, Viva Aerobus, Cebu Pacific, United Airlines, Korean Air, Wizz Air, Sky Airline, HK Express, Xiamen Airlines i JetSmart.