Airbus poinformował w oficjalnym komunikacie, że dostarczył w marcu 63 odrzutowce do 32 klientów. Europejski producent sprzedał w trzecim miesiącu bieżącego roku aż 137 samolotów.
Od stycznia do końca marca Airbus dostarczył już w sumie 145 maszyn do 45 klientów. Duże zamówienia złożyły
American Airlines i azjatyckie
Korean Air.
Dostawy
Airbus dostarczył w marcu w sumie osiem szerokokadłubowców. Po jednym odrzutowcu wersji A330-900neo odebrały Corsair, niemiecki Condor oraz ITA Airways. Pojedyncze maszyny wersji A350-900 zyskały malowanie Iberii, Starlux Airlines oraz Turkish Airlines. Największe obecnie produkowane samoloty pasażerskie, jakimi są A350-1000, trafiły do Virgin Atlantic Airways i Japan Airlines.
Najmniejszego wąskokadłubowca wersji A220-100 odebrały ITA Airways. Dwa egzemplarze nieznacznie większego A220-300 trafiły do linii lotniczych JetBlue Airways, a pojedynczy do Bulgaria Air.
W przypadku wersji A320neo cztery maszyny zyskały malowanie brytyjskich easyJet, trzy Air India, a po dwie hinduskiej Vistary, chilijskich JetSmart, amerykańskich Spirit Airlines i saudyjskich Flynas. Pojedyncze egzemplarze trafiły natomiast do linii lotniczych Air Aistana, Avianca, China Southern Airlines, Indigo, ITA Airways, Loon Air, SAS, Wizz Air oraz do anonimowego klienta.
Wreszcie pięć największych wąskokadłubowych odrzutowców wersji A321neo trafiło do Wizz Air, trzy do Frontier Airlines, a po dwa do Delta Air Lines, Jet2.com i LATAM Airlines. Pojedyncze egzemplarze zyskały natomiast malowanie Cebu Pacific, China Airlines, China Southern Airlines, ITA Airways, JetBlue Airways, Middle East Airlines, Pegasus Airlines, Spirit Airlines, Xiamen Airlines, United Airlines, Viva Aerobus oraz Transavii.
Zamówienia
Spośród 137 samolotów sprzedanych w marcu aż 85 trafi do American Airlines. Największe linie lotnicze świata kupiły 85 odrzutowców wersji A321neo.
27 szerokokadłubowych A350-1000 oraz sześć A350-900 zamówiły wspomniane już wyżej Korean Air.
20 airbusów A350-1000 nabyły też Delta Air Lines, a
jedenaście nieznacznie mniejszych A350-900 zyska malowanie Ethiopian Airlines.
Dziesięć wąskokadłubowych A320neo trafi do Indigo. Trzy A330-900 i pięć frachtowców A350F kupiły wreszcie Starlux Airlines. Listę zamówień uzupełniły dwa odrzutowce A350-900 i jeden A319neo dla anonimowych klientów.
Udany 2023 rok
Przypomnijmy, że w minionym roku
Airbus dostarczył 735 samolotów pasażerskich i towarowych do 87 klientów na całym świecie oraz zebrał łącznie zamówienia na 1078 nowych samolotów. Europejski producent osiągnął dobre wyniki pomimo trudnych uwarunkowań rynkowych.