Europejski producent uruchamia „Skywise Health Monitoring” dla pierwszego użytkownika – amerykańskich linii lotniczych Allegiant Air. Specjalny system będzie przekazywał informacje diagnostyczne o samolocie do informacji linii lotniczej.
Skywise Health Monitoring (SHM), skonfigurowana ze Skywise Reliability Services (SRS, usługi niezawodności) i Skywise Predictive Maintenance (SPM, predykcyjną obsługą techniczną) jest obsługiwana przez Skywise, przekazując w czasie rzeczywistym za pomocą łącza ACARS informacje diagnostyczne o samolocie do systemu informacyjnego linii lotniczej.
Wykorzystując moc platformy danych lotniczych Skywise, SHM zestawia i centralizuje alarmy, wskazania przyrządów pokładowych, wiadomości obsługowe, określa ich priorytet, koreluje wszelkie uszkodzenia z odpowiednimi procedurami wykrywania i rozwiązywania problemów, pokazuje ich wpływ na działanie samolotu, przechowuje historię obsługi technicznej systemu (z książki płatowca i informacji MIS zebranych przez Skywise Core i przechowywanych w bazie danych), umożliwiając skuteczne śledzenie alarmów.
Po całkowitym wdrożeniu i postępowaniu zgodnie z informacjami zwrotnymi przekazanymi przez Allegiant Air i innych „początkowych użytkowników”, SHM będzie wspierać centra kontrolowania obsługi technicznej, działy obsługi liniowej i działy techniczne linii lotniczych w procesie identyfikowania, ustalania priorytetów, analizowania i zajmowania się zdarzeniami w trakcie eksploatacji, umożliwiając szybsze podejmowanie decyzji i przygotowanie optymalnego rozwiązania zapewniającego wylot samolotu na czas i minimalizującego ryzyko pozostania samolotu na ziemi.
Ogólnie rzecz biorąc, SHM oszczędza czas linii lotniczych i zmniejsza koszty nieplanowanej obsługi technicznej. Integralnie połączony z SPM i SRS, aby zapewnić odbieranie wszystkich informacji od użytkownika, a także gotowy do połączenia z nowym pokładowym routerem danych operacji lotniczych i obsługi technicznej („FOMAX”), który może przechwytywać w czasie rzeczywistym ponad 20 tys. parametrów samolotu, SHM umożliwia kompleksowe zarządzanie i naprawianie nieplanowanych zdarzeń, na przykład poprzez przewidywanie dostępności narzędzi i części w lokalizacji położonej najbliżej samolotu. W następnych miesiącach do pierwszych użytkowników SHM dołączą następni, eksploatujący inne samoloty Airbusa, w tym A330, A350 i A380.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.